Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

Augusti 2009 rullar vidare...

lund är ju jättefint

• SaraPayam
    BodilPersson skrev 2008-12-11 08:46:34 följande:
    Vi hade förresten tänkt skicka ut inbjudningarna i april, är det sent? Det verkar som många ska skicka iväg sina så tidigt...!
    Hej, det är absolut inte för snet Vi som skickar ut våra tidigt har släktingar som inte bor i Sverige eller att det är väldigt långt avstånd till där som bröllopet ska vara, så känn ingen stress
  • SaraPayam

Jo men jag gillade med knapparna på den sidan, de är lite annorlunda till skillnad mot de som finns i affärerna. Har i alla fall beställt dem nu, så får hoppas på att de kommer innan den 28:e i alla fall

• SaraPayam
    lönnsjö skrev 2008-12-12 12:53:39 följande:
    Vilken bra sida SaraPayam!! Jag har kollat andra sidor men inte hittat nga som jag vill köpa. Jag tänkte beställa nr 1112. Stilrena, passar till det mesta. Hoppas min m2b också tycker det
    Åååå vad kul att jag kunde hjälpa till Men visst är de snygga & de kommer han ju kunna använda sen med. När man har kollar i andra affärer & liknande, så känns de ganska så tråkiga...men den här sidan va lite annorlunda
  • SaraPayam

De är med snygga, jag kan inte hitta dem som jag har beställt...hmmm konstigt...men jag skulle få dem på tisdag eller onsdag, trodde de

• SaraPayam

Välkommen

Hmmm, om man köper manschettknappar i en smyckesaffär, så brukar de ju alltid kunna ordna sånt, annars så kan du säkert köpa dem nån annan stans & sen lämna in dem....de brukar alltid kunna ordna sånt

• SaraPayam
    Goaste skrev 2008-12-13 15:43:35 följande:
    Jag har tänkt göra halsband och armband i sötvattenspärlor med gulddetaljer.Blir pärlor på 5-6 mm för pyttiga?
    Jag tror att det blir ganska lagom, tror att det kan se för stort ut om du tar större pärlor. Vart köper du pärlorna nånstans?
  • SaraPayam

Aha det kan man ju göra, hade inte en tanke på det

• SaraPayam

Det kan man ju med ha, men jag tycker att det är snyggt om det är ett set...(samma storlek) Men det gör du ju självklart som du själv vill
    Det fanns ju hur mycket pärlor som helst på tradera

• SaraPayam

Hahaha det va ju ganska så smart Jag har lagt bud på ett halsband & ett par öronhängen på tradera Hoppas bara att de är lika fina i verkligheten som på bilden

• SaraPayam
    Goaste skrev 2008-12-14 12:36:06 följande:
    Färdiga smycken? Vill du visa?
    Japp

www.tradera.com/auction/auction.asp

De här är det Tänkte kanske göra om halsbandet & spara droppen & sen försöka göra nåt tiara liknande utav sötvattenpärlorna...får se hur det blir
  • SaraPayam
    mammatilltvå skrev 2008-12-14 22:46:50 följande:
    Skulle kika på länken, men såg att auktionen var avslutad... Vann du?? *nyfiken*Jag funderar på att göra min tiara/krona själv, gjorde en på gymnasiet (gick frisörprogrammet) som blev jättefin, men den försvann då vi hade visning... är ju lite pyssel, men blir ju på samma gång mer personligt... och så får jag ju den preis som jag vill ha den :)Får se vad som hinns med...Just nu har jag en magsjuk 10månaders bebis att ta hand om, sitter och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar så jag kan köra in nästa lass... :(
    Japp jag vann Har betalt in pengarna idag, så jag får dem säkert i slutet av veckan, ska bli så spännande

Jo jag håller med, sen blir det väl lite billigare med...eller? Framför allt om man har pärlorna....Försöker få ner kostnaden lite grann...känns som om allt har skenat iväg lite för mycket...
    Sen är det ju lite kul att få pyssla & forma den som man själv vill

Åååå stackarn...hoppas att han/hon mår bättre idag
  • SaraPayam

Idag har jag fått manschettknapparna som jag har beställt De är jättefina & det är väldigt bra kvalite

• SaraPayam
    lönnsjö skrev 2008-12-16 14:00:09 följande:
    Jättesöt väska Goaste!SaraPayam, jag beställde manschettknapparna igår. Då tar det inte så långt tid att få dem verkar det som. När var det du beställde?  Ska ge dem till m2b i julklapp
    Jag beställde dem i tordags har jag för mig & betalade i går, så det gick ju jättefort Såg att de hade tagit bort dem som jag har betsällt ifrån deras sida...så jag kan inte visa vilka de är men de ser ut som på bilden
  • SaraPayam
    Goaste skrev 2008-12-17 10:55:53 följande:
    Kul att du vann smyckena! De var jättefina!
    Tack
  • SaraPayam
    Goaste skrev 2008-12-17 11:09:27 följande:
    Hur gör ni med ris? Ska ni ha ris eller något annat, och hur ska ni dela ut det till gästerna?Vi ska nog ha vanligt ris. Vill gärna ha organza påsar men hittar inga som jag gillar tillräckligt för att slå till.Funderar på att sy små påsar i vitt linne- eller bomullstyg och ljusgrönt tunnt polyestertyg. Kan inte vara så svårt... Två fyrkanter, sys ihop räta mot räta, fållas vid kanten vid öppningen. Syr på fint litet band eller snöre på ena fyrkanten som man sen knyter med.Kanske ska köpa några små stuvbitar i de tygerna jag vill ha och testsy...Funderar mest på om det blir dyrt??? Polyester tyget kostar 29kr/m och heter SARITA, vitt/blekt lin tyg kostar 29 alt. 59kr/m och heter LORITA alt. AINA,IKEA.
    Vi kommer troligen att ha rosenblad, som vi kommer att lägga i en större korg, så att gästerna kan ta där ifrån. Men det är svårt att bestämma sig vad man ska ha....få ju kolla upp lite vad det kostar å så med
  • SaraPayam
    andbeyond skrev 2008-12-17 16:55:52 följande:
    Jag tror att vi vill ha såpbubblor istället för ris.. eller kanske rosblad. Älskar såpbubblor :)
    Håller med, det är verkligen jättefint, men tyvärr kan inte mb2 tänka sig att ha det...
Svar på tråden Augusti 2009 rullar vidare...