• Frukenob

Tärn kris

Redan från början har en av mina tärnor tröttat ut mig. Hon ställer krav och är bestämd över sin klänning. Hon vill att jag ska betala den och hon vill själv bestäma hur den ska se ut och hon vill vänta tills 1månad innan bröllopet att inhandla den för on "kan" gå ner i vikt säger hon.
    Min andra tärna är tvärrt om, hon vill själv betala sin kläning och hon tar på sig vad jag vill att hon ska ha.
    Från början så la jag inte så myckat tankar på tärnornas klänningar men den senaste tiden har jag börjat tänka mer på det. Nu har jag bestämt mig att jag vill att dom ska ha lika klänningar och jag vill faktist bestäma hur dom ska se ut.

I morgon kommer min tärna med sambo och ska äta lite middag här och jag har bestämt att jag ska berätta för henne att hur jag vill ha det.
    Många säger att om hon är en bra vän ska on kunna ta detta. Men hon är en person som mycket väl kan säga: Då vill jag inte vara tärna.
    Det gör ont i min mage för jag vill inte såra henne.

Samtidigt kan jag tycka att det hade varit skönt om hon hade sagt det. Hon är väldigt egosentriska och det är jobbigt i dessa sammanhang.

Behövde bara skriva av mig lite. Tack

• Svar på tråden Tärn kris
  • MrsWindh

Hu.. lycka till då!
    Jag kommer ha 3 tärnor med väldigt olika smaker.. Tror oxå att minst en kommer sätta sig på tvärer. Då gäller det att tänka vill jag ha henne som tärna, eller vill jag ha en tärna som vill som jag?

Glöm bara inte bort att det är just sådana små egenheter/personligheter som gör henne till den hon är. Och det är ju därför man älskar dom..

Hoppas det går bra imorgon!!!

• Frukenob

Det är inga små egenheter/persoligheter. Hon har en heldel psykiska problem och har haft bulimi. Även om hon säger att hon är "frisk" så handlar allt om vikt och hon är så mentalt inne i sitt utseende att hon ibland inte går ut.

tyvärr har min kärlek för henne börjat minska eftersom jag orkar inte med allt om hennes vikt.

Tänkom den stora dagen är här och hon känner sig tjock just den dagen. Då kommer inte hon gå ut och då står jag där.

• Miss Biii

Det kanske inte är så bra att ha en sådan person som tärna. Det är väl meningen att tärnan/-orna ska hjälpa till och stötta både i planeringen och under den stora dagen. Då måste man ju ha någon man litar på till 200%. Du får förklara detta för henne, så kanske hon själv inser att hon inte är så lämplig? Du måste ju tänka på dig själv i första hand.

När det gäller klänningarna så är det ju självklart att du ska bestämma. Modellerna kan ju vara ngt olika då alla har olika kroppar och inte kan ha vad som helst, men klart de ska vara någotsånär lika.

Lycka till, berätta sen hur det gått...

• Emmeli o Markus

byt tärna!! Eller nöj dej med den/dom andra:)

Man ska inte känna så inför sin stora dag. bättre att röja undan alla eventuella problem innan..
    Men lycka till!

Längtar efter vår stora Dag:)
  • Frukenob

Givetvis så vill jag att mina täror ska se bra ut. Så jag hade inte satt henne i en klänning bara för att jag tycker den är snygg. Dom ska vara fina i sina klänningar.

Det är lätt att säga byt tärna. Men man vill ju inte göra något ledsen.
    Som tur är så har jag min andra tärna som stöttar mig till 100% även igenom detta.

Jaja vi får väl se hur det går i morgon.

Tack för stödet

• Miss Biii

tror ändå att det är att föredra att ta hand om problemen innan än att ev få "fejsa" dem på den stora dagen...

• sardin

kolla på "28 dresses" dvd Du måste!!! ge varsin kopia till tärnorna
    löser alla problem

• Miss Biii

hm, har för mig att jag sett den...påminn mig om handlingen...

• Emmeli o Markus
    sardin skrev 2008-11-27 12:19:22 följande:
    kolla på "28 dresses" dvd Du måste!!! ge varsin kopia till tärnornalöser alla problem
    är det 27 dresses du menar? annars har jag nog missat nått
    Längtar efter vår stora Dag:)
  • MulleNuh

Fråga henne rakt ut.. VILL du vara min tärna? Eller känner du att det är jobbigt på något sätt??

Svar på tråden Tärn kris