Tärn kris
Redan från början har en av mina tärnor tröttat ut mig. Hon ställer krav och är bestämd över sin klänning. Hon vill att jag ska betala den och hon vill själv bestäma hur den ska se ut och hon vill vänta tills 1månad innan bröllopet att inhandla den för on "kan" gå ner i vikt säger hon.
Min andra tärna är tvärrt om, hon vill själv betala sin kläning och hon tar på sig vad jag vill att hon ska ha.
Från början så la jag inte så myckat tankar på tärnornas klänningar men den senaste tiden har jag börjat tänka mer på det. Nu har jag bestämt mig att jag vill att dom ska ha lika klänningar och jag vill faktist bestäma hur dom ska se ut.
I morgon kommer min tärna med sambo och ska äta lite middag här och jag har bestämt att jag ska berätta för henne att hur jag vill ha det.
Många säger att om hon är en bra vän ska on kunna ta detta. Men hon är en person som mycket väl kan säga: Då vill jag inte vara tärna.
Det gör ont i min mage för jag vill inte såra henne.
Samtidigt kan jag tycka att det hade varit skönt om hon hade sagt det. Hon är väldigt egosentriska och det är jobbigt i dessa sammanhang.
Behövde bara skriva av mig lite. Tack