Inlägg från: FrökenDagg |Visa alla inlägg
  • FrökenDagg

Tärn kris

Men, om man har särskilda kriterier för hur ens tärnor ska vara klädda borde man väl betala klänningarna för dom? Annars kan det ju bli en dyr historia för nåt man som tärna inte vill ha på sig vid något annat tillfälle? Om tärnorna får välja kläder själva (kanske med vissa önskemål eller direktiv men inte krav) kan de ju välja mer och därför betala själva. Tänker jag.

• FrökenDagg

Lustigt. jag har bara varit på ett bröllop i mitt liv och har aldrig varit tärna, så jag har ingen stor erfarenhet av detta, men jag skulle tycka att det vore jättekonstigt att "beställa" färg eller modell på klänning för min tärna. Jag skulle aldrig få för mig att godkänna klädsel för henne. Hon ska ju vara ett stöd, men inte ha någon särskild stil för att passa in. Då handlar ju det hela om jättekonstiga grejer som att det ska se bra ut på fotografierna sen eller? Är sånt viktigt?

Sen är det såklart tråkigt att vänskapen mellan dig,TS och din ena tärna blir så aggressiv, men det är ju en helt annan sak.Förstår att det känns jobbigt.

Jag trodde i alla fall inte att tärnans uppgift var att klä sig som bruden vill.

Svar på tråden Tärn kris