Inlägg från: LillEm |Visa alla inlägg
  • LillEm

Tärn kris

Hmm, jag tycker det är lite konstigt det här med tärnor, klänningar och alla krav kring att det är "brudens dag". Jag håller med Fröken Dagg om att om man har bestämda åsikter kring vad tärnorna ska ha på sig så borde man också betala klänningarna. Bara för att det är "brudens dag" så kan man ju ställa vilka krav som helst..... Själv så har jag valt att inte ha några tärnor, skulle inte kunna välja bland mina underbara vänninor . Samtidigt så känner jag mig så nöjd med att gå längs altargången med endast min m2b vid min sida. Nu blir det säkert många upprörda reaktioner. Snälla bli inte irriterade, jag menar inte att det är fel att ha tärnor, bara att jag inte har något behov av det .

När det gäller tärnan som inte mår så bra så är det ju verkligen jätteledsamt. Anorexi/bulimi är fruktansvärda sjukdomar som sakta men säkert förstör dessa människor innifrån. Jag tror att du, Frukenob, kanske ska ta det som kärlek från en vän när hon tackade ja till att vara tärna trots sin sjukdom och alla de farhågor som brukar komma med den. Nu säger jag dock inte att du ska ta något skit från din vän. Även om man är sjuk så får man ju såklart inte bete sig hur som helst. Men vad jag menar är att du kanske ska ge henne en chans!

Lycka till / LillEm

• LillEm

Ser att jag har skrivit fel, såklart menar jag:

LillEm skrev 2008-12-02 13:37:31 följande:
    Bara för att det är "brudens dag" så kan man ju INTE ställa vilka krav som helst.....
    Hmm, jag tycker det är lite konstigt det här med tärnor, klänningar och alla krav kring att det är "brudens dag". Jag håller med Fröken Dagg om att om man har bestämda åsikter kring vad tärnorna ska ha på sig så borde man också betala klänningarna. Bara för att det är "brudens dag" så kan man ju ställa vilka krav som helst..... Själv så har jag valt att inte ha några tärnor, skulle inte kunna välja bland mina underbara vänninor . Samtidigt så känner jag mig så nöjd med att gå längs altargången med endast min m2b vid min sida. Nu blir det säkert många upprörda reaktioner. Snälla bli inte irriterade, jag menar inte att det är fel att ha tärnor, bara att jag inte har något behov av det . När det gäller tärnan som inte mår så bra så är det ju verkligen jätteledsamt. Anorexi/bulimi är fruktansvärda sjukdomar som sakta men säkert förstör dessa människor innifrån. Jag tror att du, Frukenob, kanske ska ta det som kärlek från en vän när hon tackade ja till att vara tärna trots sin sjukdom och alla de farhågor som brukar komma med den. Nu säger jag dock inte att du ska ta något skit från din vän. Även om man är sjuk så får man ju såklart inte bete sig hur som helst. Men vad jag menar är att du kanske ska ge henne en chans!Lycka till / LillEm
  • LillEm

Frukenob: Jag lider verkligen med dig som ska behöva ha den här trista diskussionen med din tärna när hon egentligen ska vara glad för din skull coh se utnämningen som tärna som ett hedersuppdrag. Jag tror att som läget är just nu så klarar du dig nog bättre med endast en tärna. Det ska ju vara kul att planera sitt bröllop med sina tärnor!

Men som jag skrev tidigare så är bulimi/anorexi en fruktansvärd sjukdom och jag tror att din vän behöver professionell hjälp med tanke på att hon håller på att förlora sin vänner p.g.a. sitt beteende. Just nu så håller hon ju på att bränna alla sina broar när hon egentligen behöver sina vänner som mest just nu. Jag vet vad jag talar om då själv sett dena sjukdom på nära håll. Men som sagt var, hon får inte behandla sina vänner som skit. Det är viktigt att ställa krav på henne, våga påpeka att hon behöver hjälp. Låt henne inte använda sin sjukdom som ursäkt.

Kram / LillEm

Svar på tråden Tärn kris