Hej,
vi kollade igenom rätt många ställen för egen mat. Många är lite slitna (Danmarks var absolut finast, kolla om det inte är värt att ha Bergsbrunna buss dit/hem, de är billigast, eller en granne som kör minibuss under natten). Uppsala bugg & swing/Granebergsparken har stor lokal i Sunnersta som många hävdar är jättetrevlig i kvällsmörker och med dekorationer. Liljekonvaljeholmen kanske kan vara något?Botaniska tror jag är rimlig att hyra, men kanske svårt då det inte finns något egentligt kök, såvitt jag vet. Ultunaområdet är kanon sommartid, på Pollacksbacken finns också fina lokaler. Jättebra att vara lite "för sig själv" men på gångavstånd hem.
Nationerna tror jag kan vara riktigt bra, och prisvärda för sin mat. Tänk på att många kockar och serverar mycket under sin studenttid och är riktigt duktiga på det. jag tror också det kan kännas roligt att få hålla till i gammalt hus, så väl lämpat för fest. Så många bröllop jag hört om på nation gör att jag har svårt att förstå det där kravet om "akademisk natur". Jag hade hoppats på Stabbygården men tyckte den var dyr - kul att läsa ovan att det blev lyckat med pub etc.
Ändrar ni er och vill ha restaurang finns ju Hantverkarföreningen, Sven Dufva, Eklundshof mfl.
Lycka till!