• jojanna

är min bröllopsresa förstörd?

Hjälp... Vi är påväg på bröllopsresa till Goa, Indien via Bombay. Vi har själva packat resan, vilket betyder att vi bara har bokat flyg tur och retur, boende tänkte vi ta på plats..
    Nu är saken den att dumma jag inte tog avbokningsförsäkring (och det står på vår biljett att vi inte har rätt att avboka resan) och om det fortsätter på samma sätt dit nere har jag ingen lust att åka!!! (4.2.09 åker vi)vad skall jag göra??

• Svar på tråden är min bröllopsresa förstörd?
  • Pumpkin

Det är alltså 2 månader tills ni åker? Har jag förstått det rätt då? Då har det nog lugnat ner sig skulle jag tro, men för säkerhets skull skulle jag nog ringa till flygbolaget och höra vad de säger i sådana här situationer.

Alla älskar Skellefteå AIK
  • jojanna

vad skulle det kosta att avboka direkt från flygbolaget, nån som vet?

• shakynose

Nej, jag tror inte att du behöver oroa dig! Om det gud förbjude fortsätter så länge så är det mycket möjligt att du kan få boka om din biljett (till senare tillfälle eller annan destination) om du hör med flygbolaget, men pengar tillbaka är nog att glömma i vilket fall som helst!

Hoppas verkligen att de slutar bomba, inte bara för din skull om du förstår vad jag menar

• shakynose
    jojanna skrev 2008-11-28 18:18:16 följande:
    vad skulle det kosta att avboka direkt från flygbolaget, nån som vet?
    Det är ju olika från ett bolag till ett annat, men ta det lugnt nu och vänta! Det kan ju lugna ner sig imorgon!!!
  • Therese 83

Säger som de andra ta det lugnt. Sitter i samma sits. Har bokat flyg till Bangkok men åker inte förrän 2/1-09. Det kommer säkert att ordna sig. Bombay är stort, över 25 miljoner invånare och stort till ytan.

• jojanna

Tack!!!!!
    Märker att jag blivit som många andra brudar här inne (inget negativt mot någon), orolig/nästan hysterisk då något avviker från planen :D som det skämtas om i några trådar, det är ju ändå MIN dag och MIN resa, så då får dom väl sluta bomba för MIN skull ;)
    ha en bra kväll alla!!!!!

• Tjolinti

har du betalat din resa med Visa kort så ingår det automatiskt avbeställningsskydd :)

• E11a

Bara ett litet påpekande. Avbeställningskydd brukar inte gälla för att man "inte har lust att åka". Brukar vara ganska strikta kriterier som tex sjukdom med läkarintyg för att man ska få pengarna tillbaka om mn inte åker. Går flygen som vanligt till Mumbai men man inte har lust att åka pga olika anledningar får man inte någon kompensation.

Svar på tråden är min bröllopsresa förstörd?