Inlägg från: shakynose |Visa alla inlägg
  • shakynose

är min bröllopsresa förstörd?

Nej, jag tror inte att du behöver oroa dig! Om det gud förbjude fortsätter så länge så är det mycket möjligt att du kan få boka om din biljett (till senare tillfälle eller annan destination) om du hör med flygbolaget, men pengar tillbaka är nog att glömma i vilket fall som helst!

Hoppas verkligen att de slutar bomba, inte bara för din skull om du förstår vad jag menar

• shakynose
    jojanna skrev 2008-11-28 18:18:16 följande:
    vad skulle det kosta att avboka direkt från flygbolaget, nån som vet?
    Det är ju olika från ett bolag till ett annat, men ta det lugnt nu och vänta! Det kan ju lugna ner sig imorgon!!!
  • shakynose

Nu sa dom på nyheterna för en halvtimme sedan att den sista terroristen dödats...
    Men UD har gjort en avrådan från att åka till Bombay och då gäller att man får pengarna tillbaka. Dock är det inte säkert att det gäller dig eftersom du bara skulle mellanlanda i Bombay! Men det är ju rätt sannolikt att UD drar tillbaka avrådan om det lugnar ner sig nu.

• shakynose

anne på grönkulla skrev 2008-11-29 11:57:52 följande:

Det där gäller bara om man köpt en charterresa av ett bolag som ställt garanti hos kammarkollegiet. Reguljärbiljetter omfattas inte i lagen (men de kan ju välja att göra det för att de är hyggliga, om de vill - man kan dock inte räkna med det).
    Precis, så var det! Man måste alltså ha köpt en paketresa med hotell.
Svar på tråden är min bröllopsresa förstörd?