Buy i now betyder att man betalar helt enkelt det pris som står och varan skickas direkt efter det, alltså inget slutdatum på auktion och ingen budgivning.
Jag handlar nästan bara ifrån engelska ebay av den enkla anledningen att det går så snabbt att få hem varorna till skillnad från varor som ska skickas ifrån usa. Sen är det ju det här med tullen. Eftersom Storbritannien är med i eu så är det ju ingen tullavgift(förutsatt att du har inte har köpt ifrån t.ex kina). Sen måste man ju inte tulla för allt man köper ifrån usa(beror på summan och om det är gåva, men gå in på tullverkets hemsida om du är osäker) och man kan ha tur att paketet slinker med, men det är ju engentligen lag på att betala moms så räkna alltid med den summan isf.
Men gubben min handlar nästan bara ifrån usa istället, men det han köper finns i mycket större utsträckning i usa än i england. Jag har mest köpt bröllopsrelaterade saker, pärlor och band.
Jag tycker att utbudet och priserna är bra på engelska ebay, men det är klart att det är ännu större utbud på amerikanska sidan.
Men som sagt kom ihåg att kolla vad frakten kostar, ibland tar de överpris på det för att kompensera för det låga priset på varan.
Oj, vad mycket det blev. Hoppas att du blev lite klokare iaf . Annars så är det bara att fråga igen .