• Kirsto

Vi pysslar egna smycken!

Tjenare! Jag har redan gift mig (gjorde krona, armband och ett enkelt halsband då), men smyckespysslar ofta och gärna ändå.

Håller med DanKat om att det är mycket lättare när man ser pärlorna live, men å andra sidan är det oftast mycket billigare på nätet.

• Kirsto

DanKat: Tusen tack! Vad glad jag blir! Tyvärr har jag fyllt hela mitt utrymme här i galleriet så det får inte plats några fler bilder. Råkar du vara medlem på gamman? Där har jag fler bilder nämligen (heter Kirsto där med).

• Kirsto

DanKat: Vad brukar du göra för smycken då?

• Kirsto

DanKat: Precis så började jag också, innan jag snöade in på brudkronor! ser fram emot bilder på ditt armband sen!

• Kirsto

miafiahallonfjärt: Har du möjligen några bilder att visa? *nyfiken*

• Kirsto

gosbruden: Tusen tack! Hur har du tänkt att ditt hårsmycke ska se ut?

• Kirsto

gosbruden: Jajjamen! Jag jobbar mycket med tråd. Ett viktigt tips är att ha helt släta tänger, de får INTE ha tänder/räfflor för då kommer du antagligen att skava bort yttersta lagret på tråden (dvs kopparen kommer fram under silvret eller färgen). Du behöver troligen både plattång och rundtång.

• Kirsto

gosbruden: Jag tror säkert att verktygen där är bra, men har du möjlighet så gå in på Clas Ohlsson! De har kalasbra små avbitartänger och plattänger för bra pris. Rundtång hade de däremot inte i somras när jag var in och handlade. En bra grej när du ska fästa pärlorna är att ha en riktigt tunn och böjlig tråd, snurra fast tråden runt den tjockare tråden och säkra med en droppe superlim (jag använder superattack, också köpt på Clas O).

Svar på tråden Vi pysslar egna smycken!