• Goaste

Vi pysslar egna smycken!

Hittade ingen pysseltråd för mig som gör mina egna smycken till bröllopet, så jag drar igång en då!

Här kan vi som funderar på, håller på, behöver inspiration, hjälp och tips samlas och utbyta smyckes-drömmar med varandra.

Jag ska göra halsband och armband och utsmyckade hårnålar till mitt bröllop.

Vad funderar du på eller vad ska du göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-01 23:37
    Lite info om pärlor etc.
    www.brollopstorget.se/Forum-1-77/m3175317.html

• Svar på tråden Vi pysslar egna smycken!
  • DanKat

Jag har nog tänkt göra ett armband som matchar halsbandet och örhängena jag har köpt. Det fanns inget armband som hörde till så jag har tänkt köpa likadana pärlor och glittrande saker så att jag kan göra ett som ser ut som att det hör ihop med dom övriga smyckena Har tänkt fara på stan ganska snart och har tänkt kolla då efter material Längtar!!!

• Goaste

Jag har köpt mycket av mitt material på Tradera. Där kan man hitta lite udda fina saker.

• DanKat

Jag har tänkt kolla i en affär i stan som bara säljer pärlor och annat smyckesmaterial, jag hittar nog så jag blir nöjd där Föredrar oftast att se det jag köper i verkligheten innan jag betalar

• Kirsto

Tjenare! Jag har redan gift mig (gjorde krona, armband och ett enkelt halsband då), men smyckespysslar ofta och gärna ändå.

Håller med DanKat om att det är mycket lättare när man ser pärlorna live, men å andra sidan är det oftast mycket billigare på nätet.

• DanKat

Kirsto: Vad fin din krona blev! Du har inte en bild på bara den så man kan se närmare hur den ser ut?

• Kirsto

DanKat: Tusen tack! Vad glad jag blir! Tyvärr har jag fyllt hela mitt utrymme här i galleriet så det får inte plats några fler bilder. Råkar du vara medlem på gamman? Där har jag fler bilder nämligen (heter Kirsto där med).

• DanKat

Nej jag är inte medlem där. Annars hade jag kollat direkt!

• Kirsto

DanKat: Vad brukar du göra för smycken då?

• DanKat

Jag skulle nog påstå att jag inte "brukar" göra smycken alls om jag ska vara ärlig Har gjort det några gånger (ett antal halsband och något armband, och så ett par örhängen till en kompis en gång också). Men det är väldigt sällan alltså, pysslar som regel med annat än just smyckestillverkning. Men det är roligt när jag har något speciellt att göra Längtar tills jag ska sätta igång med armbandet!!

• Kirsto

DanKat: Precis så började jag också, innan jag snöade in på brudkronor! ser fram emot bilder på ditt armband sen!

Svar på tråden Vi pysslar egna smycken!