Inlägg från: Emmet99 |Visa alla inlägg
  • Emmet99

    Nervös!!!! OT!!

    MulleNuh skrev 2008-12-27 18:24:16 följande:
    Vadå? Äter du dom och ska sluta om 4 dagar??
    nej nej, jag äter dem inte. Tänkte försöka sluta utan utan först. Men ville höra om du tycker de har hjälpt dig mycket eller om de kanske inte gjorde så stor skillnad? Ifall jag skulle använda dem skulle jag röka sålänge som de säger att man skall.
  • Emmet99
    MulleNuh skrev 2008-12-28 08:29:38 följande:
    Alltså eftersom du inte direkt försökt sluta tidigare så ska du INTE ta dom nu! Läkare skriver ju inte ut dom till någon som aldrig ens försökt sluta röka. Och så gör dom ju av en anledning. Biverkningslistan görs låååång.Nej, sätt ett datum och ge dig FAN på att sluta då. Ha plåster hemma eller tuggummi att bara ta i nödfall! Om du får ett abstinensanfall. Man ska inte hålla på at ta sånt där jämt. Då blir man beroende av tuggummina ist.Ja på mig har dessa hjälpt MYCKET! Jag känner en enorm skillnad faktiskt..
    tack=) ok, ja jag har ju bestämt mig för första januari. Och det är första gången (och förhoppningsvis sista) jag verkligen försöker. Men då lyssnar jag till ditt råd och lägger tabletterna på hyllan. Jag fick dem av en bekant som hade men inte tänkte använda dem själv eftersom han slutade utan och eftersom de är förbannat dyra tackade jag inte nej. Tack för rådet :)
  • Emmet99
    MulleNuh skrev 2008-12-28 17:59:47 följande:
    Fast nu är mitt abstinens helt borta! Inte jobbigt längre! Alltså, JAG KLARADE DEEEET!!! Jag känner mig helt oberoende nu! Känner mig inte som en rökare.Tänk va snabbt det gick!Om jag klarar att sluta röka så kan ta mig fan VEM som helst klara det!
    ooh vad bra!! Det ger mig hopp att det gick över så fort!!!

    Tonårsmorsa: Jag är definitivt en sådan som måste tvärsluta. Är extremt bra på att ljuga för mig själv =) Vill inte äta nikotin och så heller, vill bli av med allt! Det Känns som att det kommer gå bra, men man vet ju inte om man inte provat innan. Fast jag röker mycket mindre nu än jag gjort tidigare. Mitt rekord låg på 2 pack om dagen, och nu röker jag ca 7 om dagen.

    Skall hålla er uppdaterade :)
  • Emmet99
    lillabruden skrev 2008-12-28 19:13:38 följande:
    100år för naturen att bryta ner en fimp?! Tänk att om 100år så är det barnbarns barnen som andas luften och dricker vattnet.... ytterligare en bra anledning till att sluta Jag är lite jobbig med mitt eko-snack....så ha tålamod med mig Det är så jäkla bra att ni försöker sluta röka!! Som dotter till en skorsten så kan jag bara säga att det är så underbart att höra att ni slutar!!! Inte kul att få rökiga kramar eller enda chansen att snacka med morsan är i 'rökrummet'...blä!HEJA HEJA!!! sluta röka börja göka
    ja min kille kommer vara så glad när han kan pussas när han vill =) (och jag med) Skall bli grymt skönt att slippa gå ut och frysa hela tiden också!

    Mulle: Hehe, en sak som är positiv med att jag är totalt pank för tillfället, jag kommer inte kunna köpa cig hur mycket jag än vill =)
  • Emmet99

    gabaaahhh! Klockan är banne mig 20 över 6 på morgonen! Jag hade planerat att bli jättepackad inatt så jag kunde tillbringa nyårsdagen jättebakis med noll lust att röka (mår hemskt kass om jag röker bakis och vill inte alls) Planen gick rätt dåligt. Vi har haft en enormt trevlig kväll, men jag som hade (för första gången sen tonåren) medvetna planer om att bli packad som en sill, och röka som en ål har inte alls skött mitt jobb =) En festkväll brukar jag kunna röka upp till 2 paket cigg. Inatt kom jag upp till tio (på hela dagen) och då har jag ändå ansträngt mig. Får anta att det är ett gott tecken... Packad blev jag inte heller direkt. Min pojkvän blev dock, så han kommer inte må bra imorgon. Det roliga är att HAN som aldrig rökt ställde sig och försökte röka ikväll!! Var jätteorolig att han skulle dra halsbloss och kräkas över hela mig, men det gick bra, haha! Oj vad jag skriver! Jag är nervös som tusan, nu skall jag ta min sista cigg!!!! Håll tummarna för mig kära ni! Ska sluta cold turkey utan hjälpmedel! Och det känns ju superlätt innan man har "börjat" vara utan cigg.... Mulle, du är min stora inspiration!!! Jag SKA klara det!!! Skål för ett rökfritt 2009!

  • Emmet99

    jag vill också ha våfflor!! :D Synd vi inte har våffeljärn =( Shit vad gott.. Hur som haver! har nu inte rökt på 12 timmar, men sen sov jag ju förstås hela dagen. Jag utmanade ödet genom att dricka kaffe, men det MÅSTE jag kunna, kan inte ge upp mitt älskade kaffe också. Det är lite jobbigt, men tänker på hur gott det är att faktiskt bara känna smaken av kaffe och inte nån cig.

    Tack för stöd och pompons!! Det hjälper ska ni veta!

  • Emmet99
    MulleNuh skrev 2009-01-01 18:32:41 följande:
    MYCKET bra!! 12 timmar är en jävligt rba start!!Detta med kaffe är lite skumt.. När jag är riktigt röksugen så HJÄLPER det faktiskt med lite kaffe. Men jag har nu ändå nästan slutat helt med kaffet också. Har bara blivit så.Men du. Jag tycker faktiskt du ska köpa hem lite plåster att ha i nödfall.. Det är bra mycket bättre att du slänger på ett plåster om det krisar ordentligt än att köpa cigg.. Och JAAA det kommer krisa extreeeemt.. Många ggr..
    äter knäcke nu, känns som att det hjälper lite.. jag har en inhalator någonstans sen ett tidigare försök ifall det skulle bli panik, men känns som att det är att ta ett steg bakåt liksom. Men hellre inhalator än cig. Damnit, jag börjar förstå att folk som slutar röka går upp i vikt, känns som jag vill tugga på något precis hela tiden!!!!

    Passionsblomman: Nyaaaam! Oj vad gott!! Sådana där mjuka som bara smälter i munnen på en! Jag är så himla nyfiken på hur allt kommer smaka när man fått tillbaka lite lukt och smaksinne =)
  • Emmet99
    MulleNuh skrev 2009-01-01 19:29:50 följande:
    Köp morötter och skala och lägg i vatten i kylen bara. Så tar du en sån varje gång du blir sugen.. DET blir du inte tjock av. Jag gjorde dock inte så utan jag har gått upp 3 kilo på 3 veckor.
    tyvärr tycker jag inte alls om morötter, men sitter och PREGAR i mig clementiner nu. Fy fan vad jobbigt det är nu, urk urk! Jag vet att det skulle vara mycket lättare om jag inte tänkte på det, men kan bara inte låta blir att tänka på det.

    Laris: kämpa på! Vi fixar detta!!
  • Emmet99

    hurraaaa!! Jag började börja fr att jag tyckte det var skoj att göra rökringar. (bra tänkt Emmet, bra tänkt..*suck*)

    Urk vad jag önskar att jag aldrig börjat. Natten var helt galet jobbig. Jag var uppe och letade efter min lilla gröna nikotininhalator som jag köpte för ett par år sen. Kunde inte hitta den och började grina i ren desperation. Sen lugnade det sig lite och jag kunde sova. Helat galet vad det går upp och ner, är inte alls som jag trodde det skulle vara. Både lättare och svårare på samma gång. Det som känns bäst är att jag trots min rent maniska desperation bara letade efter min inhalator, men fullkomligt ignorerade cigg-paketet jag kände i fickan när jag letade efter dem =)

    är det någon som vet hur lång tid det tar innan nikotinet är ute ur systemet?

  • Emmet99

    Jasmina E skrev 2009-01-02 21:09:07 följande:


    Har hört att det tar ca 5 år innan man är lika "ren" som en icke rökare. Men jag kanske är helt ute och cyklar.
    tror det tar 5 år ungefär innan riskerna för olika sjukdomar och så närmar sig hur de hade varit om man inte rökt.

    Tack mulle!.Snart 2 dygn klara nu=) Andra dygnet lite lättare, men jobbigt. Hoppas det blir bättre imorgon. Lever på minttabletter som är sockerfria, så magen lär flippa ut snart :P Men det har gått såååå mycket bättre än jag trodde :)

    Jag vill inte slänga ciggen jag har, för tror jag mår sämre då. "Jag har inga-cigg panik" ovanpå allt usch. Nu har jag cigg, men väljer att inte röka.
Svar på tråden Nervös!!!! OT!!