• N79

Göra pulver gott?

Jag har gått ner 2,5 kg på 20 dagar genom att äta väldigt lite koldydrater och mycket protein och fett under vardagarna. En dag i veckan (oftast lördagar) äter jag ordentligt med kolhydrater som jag gillar (färskt bröd, pasta, ris etc)....det funkar superbra. Jag är mätt under dagarna, jag går stadigt ner i vikt och det är gott.

Jobbar som instruktör så jag tränar cirka 5 timmar i veckan och det funkar fint.

Jag dricker också proteinpulver (Frukosten och mellanmålet innehåller en proteindrink), men tänk på att det finns olika typer av proteinpulver. Det finns "snabba och långsamma". Har man som mål att gå ner i vikt är det inte bra att dricka snabba proteindrinkar (så som "vassleprotein"). Detta pulvet funkar som bäst direkt efter ett hårt träningspass. Ska du har det som måltidsersättning eller mellanmål etc så är det ett blandprotein du ska ha.

Ett tips bara.... =)

Carrod skrev 2009-01-10 19:10:21 följande:
    Jag köper proteinpulver ifrån gymgrossisten. WHEY heter det och har massa olika smaker.. min favvorit är mintchoklad. men jag blandar med minimjölk. Minten gör det mycket lättare att få ner och smakar inte alls som andra drycker.Men dricker man denna ska man väl helst träna i samband. en bra grej att göra är att dricka en sådan till frukost,käka en stor lunch med protein,kolhyderater och fett och sedan även ta en sådan till middag. frukt och nötter är ett bra mellanmål. Blir man hungrig tar man sig bara en till drink.Mättar mer än vad man tror.
Svar på tråden Göra pulver gott?