Inlägg från: Plummis83 |Visa alla inlägg
  • Plummis83

Vi med lila som färgtema Ny Tråd

Vi ska ha lila, vit och creme som färgtema!! Med olika varianter med lila!!

Inbjudningarna är klara med bakgrund i lila, pappret som är påklistrad på det lilla och med svart text är i crememetallic och så har vi band i lavendel! Kuverten är i lavendel!!

Vi kommer ha lila ballonger bland annat i dekoration!

Min tärna letar efter en lila klänning, hon hade hittat en jätte fin klänning på nätet men den finns tyvärr inte kvar än!!

Jag kommer ha en del lila blommor i buketten, en av mina närmsta vänner har fått fria händer å vet om våra färger och ska göra buketterna efter det!!!

• Plummis83

vi kommer blanda olika nyanser av lila! Tror det blir snyggt! Sen har vi vit och creme som färger oxå!!

Miss Moneypenny skrev 2009-01-27 08:15:25 följande:

Åh, vi ska ha precis samma färger :) Hade tänkt binda en silvertråd runt en vit och en lila servett och hade tänkt mig en blombukett ungefär som den som jag har i galleriet.Funkar det att blanda olika nyanser av lila tror ni? Eller blir det för mycket?
  • Plummis83

Samma här. Vi tänkte ha presentaskar med en chokladbit till alla gäster men den idén har vi skippat nu och satsar på att fixa lokalen å såna saker istället! Köpte häromdagen lila ljus som vi ska ha på bordet! Lokalen har äldre ljusstakar som vi vill använda fast med lila ljus!
    Sen ska vi ha lila ballonger vid scenen!
    På bordet kommer vi sprida ut lila konfettin, vid baren kommer det vara värmeljus så klurar lite på hur vi ska få in lila där. Funderar just nu på hur jag ska göra med barnhörnan!

Diz skrev 2009-03-03 23:47:35 följande:
    Finns inga måsten kära vän, det är ju din/er dag! Personligen kommer jag inte alls satsa på rispåsar eller pussklockor eller sånt där smått. Jag kommer däremot att satsa mycket på touchen på lokalen; en mysig barnhörna, snygg efterrätts-bar, fotobås brevid lyckönskningsträdet, osv osvAllt i "rätt" färger naturligtvis...
Svar på tråden Vi med lila som färgtema Ny Tråd