Vi med lila som färgtema Ny Tråd
Du kan kika in i mitt galleri om du vill.
Vi hade cremefärgade rosor, lite hortensia och cold water ros. Bl.a...
Du kan kika in i mitt galleri om du vill.
Vi hade cremefärgade rosor, lite hortensia och cold water ros. Bl.a...
De ÄR ju lila. Cold water alltså...
Fast de kanske är för mkt ljunglila? Det är svårt att se på bilderna tror jag.
Det finns massor av toner på lila har jag märkt.
Ett tips: Passionsblomman här på BT är jättebra på blommor och har många fina bilder i sitt galleri också.
Vill bara varna för de lila servetterna på IKEA. De färgade av sig massor!
Jag orkade inte klaga hos dem, men inte kul om man har bröllopsfest.
Vi hade IKEAS bröllopsservetter på festen och de var både snygga och bra kvalité på.
Köpte lila stora fat på INDISKA och strödde lila och genomskinliga stenar/grus på och ställde blockljus i olika färger på faten. Sedan hade vi en liten lila ljuskopp från IKEA som vi satte en Dahlia i. Det blev väldigt fint.
Vi strödde även lite små lila stenar runt om fatet.
Jag köpte dem i höstas. De är enfärgade (lila) och inte så dyra. Vet ej vad de hette tyvärr. Det finns nog inte så många varianter på märken av enfärgade skulle jag tro.
Tur att vi testade dem före bröllopet, annars hade jag blivit galen.
Visst är faten fina! Man kan ju ha dem till allt möjligt även efter bröllopet.
Måste tipsa igen om de där långa transparenta gardinerna för 19:-/st på IKEA. De använde jag som löpare på presentbordet, över en vit duk och har haft på div fester hemma. Finns i lila, cerise, svart o orange. Kan ju ändras, men de har funnits ett bra tag nu.
Även faten som finns i lila, silver, guld turkos etc på indiska. Jättefina att ha ljus etc på. Ska ha dem igen på en fest hemma nu i helgen. Tänkte lägga lite snittar och glas med bubbel osv på.
Den ena rosen som jag hade i min bukett hette Cold water och är helt fantastisk!