Inlägg från: micof |Visa alla inlägg
  • micof

Vi med lila som färgtema Ny Tråd

Åhh, precis vad jag behöver !! En lila tråd !! Vi ska ha svart, mörklila, vitt och en skvätt silver *s*

• micof

sarahkka76
    Jag har ingen aning..... Tänkte nog köpa dunilin i purpur eller något åt det hållet.......
    Tycker att just mörklila är svårt att få tag på i mycket... mest ljus/lavendel lila som finns

• micof

sarahkka76
    Hmm... ja, det är ju en ideé !!
    undrar hur många meter som krävs och vad priset blir kontra .... *kilar vidare till en tygsida för att kolla läget*

• micof

Ok, ca 100 kr metern och man får ut (om man ska ha 40 cm servetter) 6 servetter/meter...... Å så sytråd på det... blir ingen billig historia

• micof

Får gå in å kolla på IKEAs servetter.....

Jag bor i Kristianstad. Vi har Gittes här, en billig tygaffär. Vet du billigare ställen ?? Har googlat på¨halvlinne, men det är lögn att hitta billiga försäljare !!

• micof

sarahkka76

Vårt ställe erbjuder inte dukar och servetter...
    Men vi ska ha vit duk och svart spets som löpare. Vita lakan på Ikea (15 kr st) och en rulle spets (blir 63 meter löpare) för 150 kr. Ganska billigt ändå
    Servetter har jag hittat med tryck, i dunilin för 2 kr stycket...
    Låter billigt, är det det ???

• micof

Sarahkka76 !!

Ikea lakan, svart spets som täcker hela, inte som löpare. Servetter från samma ställe som oss...
    Med snabb huvudräkning (ok, mobilen) så är ni 50 per.
    10 lakan ?? 150 kr
    20 meter spets ?? ragga billigt (åhlens??) 300 kr (för att räkna i överkant)
    50 servetter á 2 kr, 100 kr

550 kr för det kittet..... Billigare än linnet i lokalen ju

Vår lokal har inget linne alls att erbjuda. Inte ens mot betalning.....

• micof

Aquilia

Ska se om jag hittar sidan på denna datorn. Har länken på min "jobbe dator". Hemma nu, VAB

*surfar ut på det vida nätet och letar"

• micof

Ok, inte rätt ställe, men billigt ändå.......

www.scandiprofit.se/Shop/Index.php
    Ringde till dom... en låda på 50 st aubergine, dunilin går på 202 kr och tryck tillkommer med 1,50 kr/ servett....

Cirkus 3,50/ servett då ju.....

Meeeen... jag vill ha mörklila....

Hittar INTE den sidan jag har i min andra dator... men jag blörjar undra om d priset stämmer ??

• micof

Jag skulle från början ha mörklila diamanter. Dom synten inte så bra på den svarta spetsen, så nu får det bli klara istället :)
    Finns ju mörklila, eller alla möjliga lila fäger på siden, elle rom det är organza ?? iaf, rosenblad.
    Gå in på ebay.com och sök på "wedding".
    Finns ofantliga mängder där... Billigt

• micof

sarahkka76
    Såg inte din fråga förens nu..
    Mörklila spets, måste ju finnas...
    Å du frågade om spetsen inte var perVAD ??? *haha*

• micof

Sarahkka76
    Jag har hittat lila tyg på IKEA. Det heter att färgen är purpur men är mörklila om man tittar på det på hemsidan.
    Finns ett annat tyg som oxå är purpur och det är inte i närheten av samma färg.
    150 brett är det så du får ju ut 2 dukar på bredden. 39 kr metern.
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00104074
    Hoppas längen funkar !! Klicka dig fram till purpur i dropp listen.
    Funkar det inte så heter tyget Karna och finns på metervaror !!

• micof

Nä, inte byta tema !! Snyggare finns ju inte
    Hojta till här när det blir jobbigt så hjälps vi åt !!

sarahkka76 skrev 2009-01-29 20:08:54 följande:
    Hahaha jag vet vad du menar. Jag hittade till slut lila tyg och svart tull som man kan ha över, såg ett exempel på det och det var väldigt snyggt.Vi får se om det är möjligt. Annars funderar jag på att byta tema för jag blir tokig snart.
Svar på tråden Vi med lila som färgtema Ny Tråd