Inlägg från: Troll1 |Visa alla inlägg
  • Troll1

Vi med lila som färgtema Ny Tråd

altervattnet skrev 2009-01-27 19:59:21 följande:
    någon som har några snygga buketter i lila att visa så man får lite tips och ideer ?

Du kan kika in i mitt galleri om du vill.
    Vi hade cremefärgade rosor, lite hortensia och cold water ros. Bl.a...

• Troll1

altervattnet skrev 2009-01-27 20:07:18 följande:
    Troll1 Jättefina, men jag skulle vilja ha med lila i mina :)

De ÄR ju lila. Cold water alltså...

• Troll1

Fast de kanske är för mkt ljunglila? Det är svårt att se på bilderna tror jag.
    Det finns massor av toner på lila har jag märkt.

• Troll1

Ett tips: Passionsblomman här på BT är jättebra på blommor och har många fina bilder i sitt galleri också.

• Troll1

Vill bara varna för de lila servetterna på IKEA. De färgade av sig massor!
    Jag orkade inte klaga hos dem, men inte kul om man har bröllopsfest.

Vi hade IKEAS bröllopsservetter på festen och de var både snygga och bra kvalité på.

Köpte lila stora fat på INDISKA och strödde lila och genomskinliga stenar/grus på och ställde blockljus i olika färger på faten. Sedan hade vi en liten lila ljuskopp från IKEA som vi satte en Dahlia i. Det blev väldigt fint.
    Vi strödde även lite små lila stenar runt om fatet.

• Troll1

sarahkka76 skrev 2009-01-29 10:24:15 följande:
    Troll: tack för varningen! Man vill verkligen inte att de ska färga av sig. När köpte du dem? Vilket märke var det från Ikea?det lät jätte fint. Önskar också att jag hade utrymme att lägga fram ett dekorationsfat.

Jag köpte dem i höstas. De är enfärgade (lila) och inte så dyra. Vet ej vad de hette tyvärr. Det finns nog inte så många varianter på märken av enfärgade skulle jag tro.

Tur att vi testade dem före bröllopet, annars hade jag blivit galen.

• Troll1

sarahkka76 skrev 2009-02-02 14:15:34 följande:
    Idag har jag köpt på indiska 4st stora fat, 2 i silver och 2 i lila. Tänkte att man antingen kan servera brudskålen på dem, eller jordgubbarna och chokladen, alternativt ha de på tårtbordet och lägga på godispåsar till gästerna. Vi har bestämt oss för hemtex textilservetterna i purpur. Hur går det för er?

Visst är faten fina! Man kan ju ha dem till allt möjligt även efter bröllopet.

• Troll1

Måste tipsa igen om de där långa transparenta gardinerna för 19:-/st på IKEA. De använde jag som löpare på presentbordet, över en vit duk och har haft på div fester hemma. Finns i lila, cerise, svart o orange. Kan ju ändras, men de har funnits ett bra tag nu.

Även faten som finns i lila, silver, guld turkos etc på indiska. Jättefina att ha ljus etc på. Ska ha dem igen på en fest hemma nu i helgen. Tänkte lägga lite snittar och glas med bubbel osv på.

• Troll1

Den ena rosen som jag hade i min bukett hette Cold water och är helt fantastisk!

• Troll1
    burnisen skrev 2009-02-19 13:57:39 följande:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40141668 menade du dessa troll1??Har du lila hemma? går den åt de ljusa eller de mörka?? svårt att se sånt på en skärm.
    De är lite transparenta, skimrande åt det mörkare hållet. Fast ngt ljusare än på bilden. Superpris!
    Vi hade också gjort fint på toaletterna. Jag tycker så´nt är trevligt själv...
  • Troll1
    Kärlekensskull skrev 2009-02-22 19:28:29 följande:
    Någon som vet vad det finns mörklila sartin band ca 7-10 cm tjocka att köpa? Skulle behöva ha det till brudnäbbarna.
    Kika på Panduro o liknande.

Det är fint att mixa lite olika lila toner tycker jag. Vårt "tema" var ljunglila, men det var snyggt med toner ända ner till plommon.
    Är fortfarande helt "frälst" i Cold Water rosen. Den är jättefin!
Svar på tråden Vi med lila som färgtema Ny Tråd