Inlägg från: hummle |Visa alla inlägg
  • hummle

Vi med lila som färgtema Ny Tråd

vi ska oxå ha lila o silver som tema med inslag av vitt!!!

min klänning e vit, m2b kommer ha lila kravatt o servett, tärnans klänning lila, näbbens klänning lila som fars slips o sönernas slippsar skall oxå vara samma som m2b:s.
    buketten vit, lila m inslag av silver... (inte HELT bestämt)
    dukning inte helt klar men samma färg som temat
    inbjudningskorten ska göras ihelgen o så även inköp till d. men önskan e lila kort o kuvet, nån silvertråd/band samt svart text.

alles tror jag, men hakar på här iaf

• hummle

burnise:
    sånna e d... 3m långa o 60cm breda!
    vi ska klippa dom smala alltså på hälften o lägga över för vi vill ha en lite mörkare o en starkare dukning.
    men den går år d mörka hållet tycker jag
    under använder vi deras vita 15 kr lakan.

• hummle

burnisen: naj vi har lila som tema, tycker dock att mörklila blir så snyggt t vitt. slår så hårt o blir snajsig kontrast. så alla nyanser av lila e välkommet här

nu gifter vi oss: utan bt hade jag aldrig tänkt tanken

VINTERBRUD 090214: vi ska oxå klippa sönder på längden, hade jag vetat hade jag väntat. tänk va mkt man kan ångra när man har facit i hand... ska oxå piffa upp toa så som du gjort med lila handdukar o pump lr tvål, ljus samt blomma. kul att ni fick kommentarer som gäst hade jag tyckt d va super nice om nån piffat toa oxå, d små sakerna gör d för min del...

• hummle

violla o burnisen : fina kort

d där handdukarna på ica maxi va d dom för 5kr st? lr vad kosta d?

• hummle

ja nu e d bara 11 dagar kvar så all jakt sker helt planerat, kan inte kassta tid nån stans.
    längtar t att få se min brudbukett, lila o vacker *drömmer*

• hummle

OTROLIGT nervös e jag o mer kommer jag bli. men grejen e ju den att d känns sådär overkligt. stod o prova klänningen igår hos min mor (som syr den) o där o då slog d mej att JAG SKA GIFTA MEJ!!! o hjärtat började slå o jag kände fjärillar i magen o jisses...

så fort jag landat efter bröllopet kommer jag lägga ut bilder.
    o här kommer jag hänga tills dagen innan, blir ett tidigt uppvak på lördagen o då tror jag inte att nerverna håller för o skriva lite

• hummle

hittade mörklila gästhanddukar för 23 kr men kompisen har hittat för 5 kr st så jag ska kolla upp d... återkommer

jättefina kort som ni har gjort tjejer

• hummle
    Diz skrev 2009-03-03 23:47:35 följande:
    Finns inga måsten kära vän, det är ju din/er dag! Personligen kommer jag inte alls satsa på rispåsar eller pussklockor eller sånt där smått. Jag kommer däremot att satsa mycket på touchen på lokalen; en mysig barnhörna, snygg efterrätts-bar, fotobås brevid lyckönskningsträdet, osv osvAllt i "rätt" färger naturligtvis...
    lyckoönskningsträd d lät nice. lust att förklara mer ingående?
  • hummle
    Diz skrev 2009-03-04 12:01:46 följande:
    Lyckönskningsträdet ja. Vi kommer att ha ett träd med bordsplaceringskorten, finns bild i mitt galleri (men vårt träd kommer att vara större). När gästerna har anlänt och fått sin plats kommer trädet att flyttas till lyckönskningshörnan. Det kommer att finnas små kort med snören fästa i ena hörnet, där kommer gästerna att kunna skriva lyckönskningar och knyta fast i grenarna på trädet. I korten kommer också att finnas plats att fästa ett polaroidkort (polaroidkamera kommer att finnas tillgängligt i fotobåset).
    tack låter fint. har dock inte sååå lång tid kvar nu att starta ett nytt projekt, bara 3 dagar nu. men annars hade jag nog nallat en del av idén o tolkat den på mitt/vårt sätt. tack för att du dela m dej iaf...
Svar på tråden Vi med lila som färgtema Ny Tråd