Inlägg från: burnisen |Visa alla inlägg
  • burnisen

Vi med lila som färgtema Ny Tråd

hej hopp en till med lila som tema :)

Lavender lila rättare sagt!

Såg ju detta inlägget nedan, och blev sååå nyfiken, vad hette blomman som var lavender lila?????

Pingst09 skrev 2009-01-29 18:11:20 följande:
    Åh, vad synd att de från IKEA färgar av sig=( Då blir det till att beställa...Har idag kikat på ännu fler lila blommor och börjat komponera ihop dem:Ljuslila ros: Lilac fraganceLila freesiaMörklila alstromeriaLila LisianthumOch en till lavendellila blomma som jag inte kommer på namnet på. Stacis eller nåt sånt, finns i både blått och lila...
  • burnisen

Ohhh tack :) va jätte fin!

Pingst09 skrev 2009-02-13 10:00:42 följande:
    Har kollat upp namnet på blomman och den heter Limonium på latin, annars kalas den för Statis. www.eps4.comlink.ne.jp/~andersen/image/dry/li...
  • burnisen

Michelangelo! Lavender lila ni med :) Säg säg säg, har ni hittat nåt roligt att duka med?? Vi har silver och cremevitt till, passsa fint, synd ja itne kom på brunt, snyggt de med!!
    När gifter ni er?

Michelangelo skrev 2009-02-18 14:06:49 följande:
    Tjingeling! Vi ska oxå ha lila/lavender som färgtema.. Vilka andra färger har ni till? Vi funderar på brunt, vitt/naturvitt och silver till.. Vad tror ni om det?
  • burnisen

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40141668 menade du dessa troll1??
    Har du lila hemma? går den åt de ljusa eller de mörka?? svårt att se sånt på en skärm.

Troll1 skrev 2009-02-19 12:30:11 följande:
    Måste tipsa igen om de där långa transparenta gardinerna för 19:-/st på IKEA. De använde jag som löpare på presentbordet, över en vit duk och har haft på div fester hemma. Finns i lila, cerise, svart o orange. Kan ju ändras, men de har funnits ett bra tag nu.
    Även faten som finns i lila, silver, guld turkos etc på indiska. Jättefina att ha ljus etc på. Ska ha dem igen på en fest hemma nu i helgen. Tänkte lägga lite snittar och glas med bubbel osv på.
  • burnisen

Har ni en mörkare lila i inbjudningarna och trycksaker då med, eller tar ni bara det i dukningen?

hummle skrev 2009-02-20 09:33:47 följande:
    burnise:sånna e d... 3m långa o 60cm breda!vi ska klippa dom smala alltså på hälften o lägga över för vi vill ha en lite mörkare o en starkare dukning.men den går år d mörka hållet tycker jag under använder vi deras vita 15 kr lakan.
  • burnisen

Antecknar: Gör fint på toaletterna ;)

Jag får nog ta mig en sväng till IKEA för att kika på färgen på dessa gardiner...av någon anledning så vill jag bara ha ljus lila, och har svårt att tänka mig in att ha andra nyanser!! Grrrr irriterande!! Vill få bort den tanken ur mitt huvud!

Troll1 skrev 2009-02-22 14:27:27 följande:
    De är lite transparenta, skimrande åt det mörkare hållet. Fast ngt ljusare än på bilden. Superpris!Vi hade också gjort fint på toaletterna. Jag tycker så´nt är trevligt själv...
  • burnisen

Snyggt!

violla skrev 2009-02-23 23:35:00 följande:
    Nu finns det en bild på framsidan av våra inbjudningskort i mitt galleri om någon är sugen på titta...Vi har köpt lila handdukar på ICA maxi. Riktigt fin färg.
  • burnisen

Blev ju jagmed så sugen på att lägga ut våra inbjudningskort, så nu finns dem i vårt galleri :)

• burnisen

Tack!

Bra fråga hummle!

hummle skrev 2009-02-24 11:36:07 följande:
    violla o burnisen : fina kort d där handdukarna på ica maxi va d dom för 5kr st? lr vad kosta d?
  • burnisen

oh bara 11 dagar kvar! Nervöst? Vill gärna se ALLT! sedan massa tips och ideer kanske och om vi inte "hörs" igen så önskar jag Lycka till! och se till att NJUT!

• burnisen

Va kul! Du och jag har samma färg tema jag ska i dagarna och kolla på ikeas gardin, hoppas ju på rätt färg men jag tror den är för mörk för mig såg däremot att någon sålde organza i lavender lila som löpare...men de kostar ju en del

foma09 skrev 2009-02-24 12:53:49 följande:
    Vårat tema blir lila, vitt och silver. Däremot inte mörklila utan mer mot lavendel eller ljuslila. Söker och söker efter något fint att lägga på borden. Typ panelgardiner men det är inte lätt. Såg att det fanns en lila på IKEA men är den mörk tro??
  • burnisen

Tack tack tack! Nu hoppas jag bara att 104 passar till den stora brudnäbben fick tom hitta skjortor till våra två näbbar SJUKR NÖJD! TACK än en gång!!

missbilly skrev 2009-02-25 08:41:09 följande:
    Är det nån som letar näbbklänning i lavender lila??? Hittade en såååå söt. tyvärr fanns den inte i storleken jag letar.här finns den: linuslotta.com/se/shop/outlet/spring-summer/g...
  • burnisen

Super fina!
    28 Aug skrev 2009-02-25 08:42:41 följande:

Hej flyttar in här Vi kommer ha svart lila och vitt samt silver som tema. Provgjorde kort häromdagen och finns i mitt galleri.Min klänning blir svart och med vita blommor, tärnor kommer vara lila och dekoration mm i lila
  • burnisen

Menade du dem från IKEA? Jag var där i torsdags, de var lite för mörka för mig men bestämde mig ändå för att köra på de, men så var de slut!!! Vad jag blev arg jag som hade bestämt mig! Grrrrr får se om de andra IKEA har kvar dem
    Soon and very soon skrev 2009-03-01 11:22:25 följande:

blir inte de lila löparna, blev för mörkt med de svarta ljus jag redan har typ mååååååååånga av!
  • burnisen

Kanon sida!! Pernillas brudbutik, hittade ju jätte fina organzapåsar i lavendel till kanonpris!

• burnisen

E i desperat behov av ideer till att smycka lokalen så berätta!!

• burnisen

Oj oj! Du får komma in å skriva en liten rad om hur du haft det och bilder uppskattas vilket du säkert redan vet!

hummle skrev 2009-03-04 12:23:23 följande:
    tack låter fint. har dock inte sååå lång tid kvar nu att starta ett nytt projekt, bara 3 dagar nu. men annars hade jag nog nallat en del av idén o tolkat den på mitt/vårt sätt. tack för att du dela m dej iaf...
  • burnisen

Har ni tänkt på bordsplaceringen än tjejer?? Ska ni använda den här på BT i så fall?? Jag sitter just nu och försöker få fram en lila färg på själva bordet, någon som har en ide?

• burnisen

Jag tror att jag läste någonstans att det ska gå, och hur man gjorde, gå in och kolla på under rubriken under bordsplacering, kunde den hetat Info om bordsplaceringen...

Taha skrev 2009-03-04 13:40:11 följande:
    Hmm.. jag har upptäkt ett litet problem med bordsplaceringen på BT. Lyckades inte placera folk på kortsidorna. Eller gör jag fel?
Svar på tråden Vi med lila som färgtema Ny Tråd