Plummis > Ett tips är att inhandla IKEAs GALEJ, 4 ljushållare för 9 kronor. Du köper sen dekorsten/dekorsand i lila och lägger i botten, överst sätter du ett värmeljus. Sen kan du varva det genom att i vissa hälla ner lite vatten och sätta i en ensam blomma istället för ett ljus. Vi kommer att ha något sådant i mängder i dukningen, jag köper ett par förpackningar GALEJ varje gång jag är på IKEA, och vi ska inte gifta oss förrän 2010.
Barnhörnan vår kommer att vara en soffa, förmodligen en gammal skruttsoffa vi har ståendes där hemma, som jag ska sy överdrag av IKEAlakan. Framför soffan ska där stå ett soffbord, förmodligen från lackserien (IKEA naturligtvis
), bordsskivan ska jag täcka med papper, och pennor ska stå i burkar på bordet. Där ska barnen få rita sina lyckönskningar. Sen ska där finnas en TV med mängder av filmer också.
Lyckönskningsträdet ja. Vi kommer att ha ett träd med bordsplaceringskorten, finns bild i mitt galleri (men vårt träd kommer att vara större). När gästerna har anlänt och fått sin plats kommer trädet att flyttas till lyckönskningshörnan. Det kommer att finnas små kort med snören fästa i ena hörnet, där kommer gästerna att kunna skriva lyckönskningar och knyta fast i grenarna på trädet. I korten kommer också att finnas plats att fästa ett polaroidkort (polaroidkamera kommer att finnas tillgängligt i fotobåset).