-
Det närmaste den färgen man kan komma är aubergine hos dem. Håller med det är hur svårt som helst. Kanske man ska köpa tyg och sy istället.micof skrev 2009-01-25 18:10:12 följande:sarahkka76Jag har ingen aning..... Tänkte nog köpa dunilin i purpur eller något åt det hållet.......Tycker att just mörklila är svårt att få tag på i mycket... mest ljus/lavendel lila som finns
-
Det gäller att hitta de billiga tygaffärerna. vilken stad bor du i?
Jag hittade på ikea pappersservetter i den färgen så jag ska dit och köpa dem idag. Bättre att säkra, sen kan vi bestämma om vi ska ha dem eller inte. -
Hahaha vi glömde att åka dig efter att vi tittat på lokalen. de kan du betälla via nätet
-
micof: nä jag har inte börjat leta än. Säger till när jag hittat ngt.
-
pingst: typiskt!
-
Att köpa dukar och servetter eller att köpa tyg för att göra dem kostar mycket mer än att ta det som lokalen erbjuder. Så vi funderar på att ta de vita bordsduken och de vita servetterna och ha bordsdekorationerna i mörklila, silver och svart i stället. Man vill inte ruinera sig bara för att man ska duka på ett speciellt sätt.
-
Ja, vår lokal har också fint linne i vitt men min sambo vill inte veta alls av den färgen. Problemet lite är att bredden på borden är bara 60cm vilket gör att det inte kommer att finnas så mycket plats för mkt bordsdekorationer. Så då måste vi få de färgerna att komma in i själva dukningen.
Lakan för 15 kr är billigt, önskar att det fanns i purpur för det priset. I min färg kostar de 149kr.
På Ikea hittade jag pappersservetter i rätt färg, det får bli utan tryck helt enkelt. Vet inte om det går att trycka själv.
Ja, löpare för 150kr är billigt. Vad tar de för linnet där ni ska vara? Hos oss är det 30kr/person vilket för oss kommer det att bli 1500:- Därav att vi tänkte försöka hitta ett sätt att få det billigare. -
Troll: tack för varningen! Man vill verkligen inte att de ska färga av sig. När köpte du dem? Vilket märke var det från Ikea?
det lät jätte fint. Önskar också att jag hade utrymme att lägga fram ett dekorationsfat. -
Det låter bra men är lite osäker på vad spets är i det här fallet. Är det tyget å är lite perforerad?micof skrev 2009-01-29 10:27:29 följande:Sarahkka76 !!Ikea lakan, svart spets som täcker hela, inte som löpare. Servetter från samma ställe som oss...Med snabb huvudräkning (ok, mobilen) så är ni 50 per.10 lakan ?? 150 kr20 meter spets ?? ragga billigt (åhlens??) 300 kr (för att räkna i överkant)50 servetter á 2 kr, 100 kr550 kr för det kittet..... Billigare än linnet i lokalen ju Vår lokal har inget linne alls att erbjuda. Inte ens mot betalning.....
En sak jag funderade på var ifall det inte blir för svart med tanke på att våra kläder kommer att gå i svart. Tror du att det finns spets i mörklila? -
Jag kan inte förstå varför mörklila är en så svår färg att hitta!
Ja, servetter är inte lätt att hitta för ett bra pris.