Vi med lila som färgtema Ny Tråd
Undrar om vilken nyans på lila det är... de hade bara i lunchstorlek inte för middag eller kaffe.
Undrar om vilken nyans på lila det är... de hade bara i lunchstorlek inte för middag eller kaffe.
Miss Moneypenny skrev 2009-01-29 15:42:22 följande:
Hahaha jag vet vad du menar. Jag hittade till slut lila tyg och svart tull som man kan ha över, såg ett exempel på det och det var väldigt snyggt.
Vi får se om det är möjligt. Annars funderar jag på att byta tema för jag blir tokig snart.
micof: tack för länken Det är inte den nyansen jag är ute efter tyvärr utan den som är mer åt det blåa hållet mer än åt det röda. Ska se om jag kan hitta en bild på det.
Nä, jag fick samma råd av morsan, byt inte tema, vi har tid på oss, det fixar sig! Tack för uppmuntran
Idag har jag köpt på indiska 4st stora fat, 2 i silver och 2 i lila. Tänkte att man antingen kan servera brudskålen på dem, eller jordgubbarna och chokladen, alternativt ha de på tårtbordet och lägga på godispåsar till gästerna.
Vi har bestämt oss för hemtex textilservetterna i purpur.
Hur går det för er?
troll: ja, det är de och som du säger så kan man ha dem efteråt
pingst: de kostade 9kr st men nu är de slut. För några dagar sen fanns det 50kvar och nu när jag skulle ha 50 så får jag meddelandet att det bara finns 48 kvar. Så jag beställde de samt två svarta för 29kr st. Jag måste ha handlat alla för nu när man går in på hemsidan kan man inte se bilden längre.
Däremot har de bordsdukarna kvar för 99kr st 150 i bredd. Sen kan man komplettera med andra servetter.
Nu har jag fått servetterna men det var itne det jag förväntade mig Servetterna i sig är jätte fina men färgen överensstämmer inte riktigt med bilden. De här går mer åt det röda hållet än åt det blåa. Alltså de ser mer vinröda ut tycker jag. Så nu blir det till att lämna tillbaka dem och tyvärr måste jag betala frakten själv grrrrr.
Vad ska ni ha för blommor tjejer, och i vilka färger? Jag ska ha svart klänning, vad kan passa till det? Det självklara är mörklila men blir det inte för mörkt till klänningen?