-
Du tänker kanske på Gamman?JustMeAndMyLove skrev 2008-12-10 14:05:59 följande:Ska finnas en sida som är helt inriktad på just annorlunda bröllop. Goth, i alvstil, medeltida bröllop, massa sånt!Kan dock inte hitta den igen :S
-
Bra initiativ att starta ny tråd Fenixx!
-
Hahaha! Va? Vad har hon på sig då?MulleNuh skrev 2008-12-11 10:45:35 följande:haha min pappas sambos dotter klär sig gothiskt! Vi brukar säga att hon tar på sig kläder som har öron!
Vi är nog lite som 3Jane, egentligen ganska "vanligt" men på vårt eget sätt. -
Ja. Been there, done that. (Fast jag var inte så extrem...)MulleNuh skrev 2008-12-11 11:06:24 följande:njaeee vad har hon på sig?! Kan inte ens förklara!! Men alla tonåringar måste få gå igenom dessa faser! Det svänger snabbt! För 6 månader sen var hon en helylletjej som bara tänkte på hästar. Nu är hon kolsvart i ansiktet och har som sagt kläder med öron..Nancy Drew skrev 2008-12-11 10:57:57 följande:
Försöker föreställa mig kläder med öron.... -
Tjejer, vart hittar ni smycken någonstans? Jag behöver framför allt något fint att ha i håret, gärna med blommor eller något fint (färska blommor känns lite overkill när man ska fixa håret själv...).
Jag tycker man kan hitta mycket fint på Etsy, typ som denna:
www.etsy.com/view_listing.php&listing_id=18679437
men $60 + frakt känns inte så hett. Tips?!
På Etsy finns också flera som säljer snygga hårflor, om någon i tråden är ute efter det... -
DIY-tips: En bloggare visar hur man kan göra egna hårprydnader (fascinator, har jag just lärt mig att det heter!).
corvustristis.livejournal.com/3205.html
Jag är, trots min insikt om mina dåliga pyssel-skills, lite sugen på att försöka. Vad har man jullov till annars? -
Är man händig så...Cltsp skrev 2008-12-29 19:09:13 följande:nancy Drew: Vilka fina hårsmycken! Skulle vara fint att göra själv. Jag måste ha något att fästa mitt flor med, undra om det går att göra en sådan med vita pärlor?
Just nu är jag HELT inne på hårprydnader. Jag är SÅ kär i denna: www.caradandesigns.com/starflower_copy(1).htm men är rädd att den blir för stor till min enkla klänning. -
En knälång, rosa.
Jag aktiverar galleriet...
Jag funderar också på om den är för gul-vit för klänningen. -
Nu har jag beställt hårblomman som jag funderade på förut!
Och så tror jag att jag ska byta klänning, ojoj! -
Har inget kort på den än...
Ni som har hängt i tråden ett tag vet ju att jag inte lyckats hitta nån klänning som känts helt rätt och till slut valde jag bara en som var fin, men inget speciellt. Dessutom är färgen helt omöligt att matcha med någonting!
Igår skulle vi på nyårsfest och jag hade tänkt ha en vintageklänning som hängt i garderoben ett tag, i brist på användningstillfällen. Jag skulle ha ett skärp till den och testade lite olika och gick för att fråga min blivande man vilket som passade bäst. Han tittade på mig, log och sa "DEN borde du ha på bröllopet". (Jag har gnällt lite om min omatchbara klänning...).
Så kan det gå.
Dessutom passar den ny-gamla klänningen perfekt med mina favoritpumps. Problem solved!
-
Ljust gul-
-
Kommer, kommer...
Jag tänker bli en BT-legend som lagt mindre än 1000 kronor på hela min outfit! -
LasseLillan: Jättevacker klänning! Vad spännande med en helt egen ceremoni.
Idag ska jag försöka hinna svänga förbi en tjej som kan hjälpa mig att ta in min "nya" klänning lite. (Den är lite, lite för stor och ärmarna är vidare än jag önskar mig...) -
Bra jobbat!svartvitabruden skrev 2009-01-06 08:56:09 följande:Jag har lagt 500 kr på min outfit HAH!