• Fenixx

Alternativa bröllop

Såg att senaste tråden hade blivit avstängd så öppnar en ny.

För oss som har eller ska ha ett alternativt bröllop som kanske skiljer sig från "det mer klassiska"

ska du ha helgrön klänning, 50-tals bröllop eller vara omringad av riddare på din bröllopsdag...

ja allt lite annorlunda.

kanske kommit några nya med?

äldre tråd:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3070810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 13:09
    "för oss som haft eller ska ha ett..." ska det stå.

• Svar på tråden Alternativa bröllop
  • MulleNuh

Ååå jag vill ha roliga tips!

• JustMeAndMyLove

Ska finnas en sida som är helt inriktad på just annorlunda bröllop. Goth, i alvstil, medeltida bröllop, massa sånt!
    Kan dock inte hitta den igen :S

• Nancy Drew
    JustMeAndMyLove skrev 2008-12-10 14:05:59 följande:
    Ska finnas en sida som är helt inriktad på just annorlunda bröllop. Goth, i alvstil, medeltida bröllop, massa sånt!Kan dock inte hitta den igen :S
    Du tänker kanske på Gamman?
  • JustMeAndMyLove

Ja så hette den nog!

Nancy Drew skrev 2008-12-10 14:34:52 följande:

Du tänker kanske på Gamman?
  • Nancy Drew

Bra initiativ att starta ny tråd Fenixx!

• SweetSun

Ja jag ska ju ha 50's tema =P
    Blir bara rätt musik hela dagen

Kul att höra om folk som inte följer strömmen utan sitt intresse/hjärtan/stil

• Esonda

Vill med gifta mig!! Vi ahr faktiskt disskuterat detta och det kommer bli alternativ, men tills dagen är inne för planering så hänger jag här haha :D

Vi ska ha Gothiskt tema.. :D wii jag vet redan hur kläningen ska se ut och hur vigslen kommer se ut och allt :) men eftersom ajg inte får planera på riktigt tills han friar (vilket han har sagt att han vill) så kan man ju tita vidare på fler idéer :D

• JustMeAndMyLove

Vi ska ha ett alternativt - normativt bröllop :P

För det första är vi två tjejer och för det andra så KAN jag bara inte ha klänning. Men vi vill ha det mesta "som vanligt".
    Förutom att jag då blir en tjej i smoking och en mindre del av gästerna är transvestiter etc. hehe

M ska ha vit klänning med svarta detaljer och sen skitsnyg kostym och hatt till festen efteråt :)
    Det var tänkt att allt skulle gå i grönt och rosa men vi skjuter upp bröllopet till höst och kör på svart, brunt och mörkgrönt :)

Kändes mer som vår stil!

Dessutom tänker jag att mamma ska gå med mig till "altaret" (bågen) och Ms mamma och pappa ska gå med henne liksom in från sidorna. :)

• MulleNuh

haha åå kan du inte bjuda mig?!?! Låter ju så roligt!

JustMeAndMyLove skrev 2008-12-10 15:04:24 följande:
    Vi ska ha ett alternativt - normativt bröllop :PFör det första är vi två tjejer och för det andra så KAN jag bara inte ha klänning. Men vi vill ha det mesta "som vanligt".Förutom att jag då blir en tjej i smoking och en mindre del av gästerna är transvestiter etc. heheM ska ha vit klänning med svarta detaljer och sen skitsnyg kostym och hatt till festen efteråt :)Det var tänkt att allt skulle gå i grönt och rosa men vi skjuter upp bröllopet till höst och kör på svart, brunt och mörkgrönt :)Kändes mer som vår stil!Dessutom tänker jag att mamma ska gå med mig till "altaret" (bågen) och Ms mamma och pappa ska gå med henne liksom in från sidorna. :)
  • JustMeAndMyLove

Haha, får bjuda halva BT snart :P Passionsblomm aoch några till vill stå med rosa pompoms och hejja på oss också :P

MulleNuh skrev 2008-12-10 15:47:40 följande:
    haha åå kan du inte bjuda mig?!?! Låter ju så roligt!
Svar på tråden Alternativa bröllop