• Fenixx

Alternativa bröllop

Såg att senaste tråden hade blivit avstängd så öppnar en ny.

För oss som har eller ska ha ett alternativt bröllop som kanske skiljer sig från "det mer klassiska"

ska du ha helgrön klänning, 50-tals bröllop eller vara omringad av riddare på din bröllopsdag...

ja allt lite annorlunda.

kanske kommit några nya med?

äldre tråd:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3070810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 13:09
    "för oss som haft eller ska ha ett..." ska det stå.

• Svar på tråden Alternativa bröllop
  • JustMeAndMyLove

Nä det är just det tankesättet som får mig att koka innombords. Varning.... herreg..
    Jag känner gott om börgar som är väldigt manliga och rejäla "karlakarlar"
    Känner en kille som är transvestit men som jobbar som bilmekaniker och tävlar på strippen (bilrace).

Ibland blir jag arg på mig själv för att jag är sån typisk lesbisk tjej. Men jag menar min fästmö är inte alls likadan, hon är välldigt "tjejig" med sitt smink och eviga klädval, inte är hon mindre gay än jag för det?

Ush önska man kunde bara ta bort skiten. Det skull einte finns kvinna, man, hetro, gay, trans, utan bara MÄNNISKA.

Namn och kläder skulle vara helt upp till var och en och etik och moral, hyfs och vett skulle gå ut på att inte skada eller hata.

• Fjosok

Men nog vore det samtidigt tråkigt om det bland människorna inte fanns två motpoler utan att alla var en och samma.

tycker jag iaf, men jag gilalr ju er tjejer. Även om ni inte gillar mig

• JustMeAndMyLove

Haha, jo jo men kan inte motpolerna vara personligheter istället? Och klart att utseede spelar en roll när det gäller attraktion men bara man kunde spola bort hetronormen oh alla stämplar.

Fiskar tex. många sorter byter helt enkelt kön för att gynna tillväxten rent biologiskt. Finns inget bestämt manligt kvinnligt, inte äns biologiskt! Tänk vilken drömmvärld :)

Fjosok skrev 2008-12-20 21:33:41 följande:
    Men nog vore det samtidigt tråkigt om det bland människorna inte fanns två motpoler utan att alla var en och samma.tycker jag iaf, men jag gilalr ju er tjejer. Även om ni inte gillar mig
  • MulleNuh

snacka om coolt.. Ja en drömvärld!!

JustMeAndMyLove skrev 2008-12-20 21:37:29 följande:
    Haha, jo jo men kan inte motpolerna vara personligheter istället? Och klart att utseede spelar en roll när det gäller attraktion men bara man kunde spola bort hetronormen oh alla stämplar.Fiskar tex. många sorter byter helt enkelt kön för att gynna tillväxten rent biologiskt. Finns inget bestämt manligt kvinnligt, inte äns biologiskt! Tänk vilken drömmvärld :)
  • Fjosok

Nja, låter inte som en drömvärld för mig

Men visst ... tanken är god :)

• MulleNuh

Varför inte? Tänk att kunna byta "skepnad" för att göra saker och ting bättre?! Vore ju hur kul som helst!

Då hade jag (iaf för EN dag) bytt så jag hade stora tuttar! Bara för att få känna hur det känns!
    SEN hade jag gjort ändringar som räddat världen!!

Fjosok skrev 2008-12-20 21:40:24 följande:
    Nja, låter inte som en drömvärld för mig Men visst ... tanken är god :)
  • JustMeAndMyLove

Hahahaha!
    Jo som tjej är man ju också nyfiken på att prova på.. den andra rollen :P Bara för att veta liksom!

Men faktiskt så är det så att dessa fiskbestånd hålle rpå att dö ut i många delar av landet. De är väldigt känsliga för hormoner och folk som använder p-piller och liknande spolar ner hormoner som sen når havet.
    Och grisgödsel ska vara ett problem har jag läst, vet inet riktigt varför. men det händer att helt plötsligt finns det bara honor i fiskbestånden vice versa för att de får falska signaler från hormoner vi spolat ner.

Så snar är även den världen borta :(

MulleNuh skrev 2008-12-20 21:42:24 följande:
    Varför inte? Tänk att kunna byta "skepnad" för att göra saker och ting bättre?! Vore ju hur kul som helst!Då hade jag (iaf för EN dag) bytt så jag hade stora tuttar! Bara för att få känna hur det känns!SEN hade jag gjort ändringar som räddat världen!!
  • MulleNuh

usch!

Ja det är ju inte sådant man tänker på direkt när man spolar i toan.

Jaa undrar vad grisgödsel har med saken att göra!?

JustMeAndMyLove skrev 2008-12-20 21:45:27 följande:
    Hahahaha!Jo som tjej är man ju också nyfiken på att prova på.. den andra rollen :P Bara för att veta liksom!Men faktiskt så är det så att dessa fiskbestånd hålle rpå att dö ut i många delar av landet. De är väldigt känsliga för hormoner och folk som använder p-piller och liknande spolar ner hormoner som sen når havet.Och grisgödsel ska vara ett problem har jag läst, vet inet riktigt varför. men det händer att helt plötsligt finns det bara honor i fiskbestånden vice versa för att de får falska signaler från hormoner vi spolat ner.Så snar är även den världen borta :(
  • Fjosok

Sötningsmedel till läsk vet jag har varit et problem också. Som inte bryts ner utan som mnan spelar direkt ut i naturen, huvva.

Annars tycker jag att jag ahr det bra. Men klart, för En dag skulle jag gärna vilja gå från mitt fula jag och vara riktigt vacker och se hur folk på stan reagerade.

Sen bli mitt vanliga jag igen

• JustMeAndMyLove

Aha, grisgödsel innehåller östrogen.
    skumt

MulleNuh skrev 2008-12-20 21:48:21 följande:
    usch!Ja det är ju inte sådant man tänker på direkt när man spolar i toan. Jaa undrar vad grisgödsel har med saken att göra!?
Svar på tråden Alternativa bröllop