• Fenixx

Alternativa bröllop

Såg att senaste tråden hade blivit avstängd så öppnar en ny.

För oss som har eller ska ha ett alternativt bröllop som kanske skiljer sig från "det mer klassiska"

ska du ha helgrön klänning, 50-tals bröllop eller vara omringad av riddare på din bröllopsdag...

ja allt lite annorlunda.

kanske kommit några nya med?

äldre tråd:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3070810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 13:09
    "för oss som haft eller ska ha ett..." ska det stå.

• Svar på tråden Alternativa bröllop
  • JustMeAndMyLove

Ingen annan som "transar" på bröllopet så att säga?
    Jag är tjej och ska ha frack eller smoking :) Vet inte om det innebär att jag är transvestit, antar det om man hårdrar det.
    Och ett litet obs där: många blandar ihop transsexuell och transvestit)

• Fenixx
    Maria2009 skrev 2008-12-12 17:22:03 följande:
    Skönt att höra, tjejer! Det är tyvärr många som inte tar en på allvar när jag berättar hur vårt upplägg är, eller tittar lite snett på mig precis som att jag är dum i huvudet som inte vill ha klänning och ett noggrant genomtänkt färgtema... Fram för mer personliga bröllop!
    kommer nog bli dem som rynkar åt vårat tema-bröllop med. men om det är rätt för oss så tycker jag folk ska glädjas för våran skull. varför måste man ha allt enligt dem klassiska reglerna eller hur?
  • Esonda

Hur ska du ha det då Fenixx?? jag tror jag ahr missat nått.. :S
    Får se hur många som kommer på vårat haha XD Ena fastern kommer sitta och hålla ett kors eller nått :P

• Fenixx

Vi ska ha LOTR/medeltids tema på vårat. med kläder, musik osv. vid vigsen kommer vi ha ett riddarsällskap med oss och sen efteråt har dem ett tornéspel i våran ära och lite sånt.
    sen har jag även hittat en tjej som kan sjunga på alviska och hennes vän som spelar harpa...
    själva vigseln sker vid en slottsruin.

får väl se om några gäster klär upp sig, vi kommer ha det som önskvärt men inget krav.

• SweetSun

vi har också inbjudan till rätt klädsel, men även "valfritt" så att ingen ska känna sig tvingad.
    Men många av våra gäster är också 50's fantaster så det är inget konstigt att vi har vårat tema

• Fenixx

ja 50-tal brukar vara väldigt roligt.
    var på en fest nu i höstas med frågequiz som vårat lag vann med hihi. hittade en kanonfin svartröd klänning på ebay jag köpte, till jättebra pris ink frakt. så tipsa dina gäster om det.

vi har på våran bröllopshemsida en rubrik med kläder där dem får tips med länkar, bilder osv vart dem kan hitta rätt klädsel. där vi även skriver att vi vill inte att dem ska känna sig utklädda utan uppklädda, att huvudsaken är att dem ska känna sig fina.

• Esonda

ja men vad mysigt ^^

Skulle vilja gå på sånt bröllop faktiskt, få klä UPP mig lite extra... sånt är skojj :)

• Nancy Drew

Tjejer, vart hittar ni smycken någonstans? Jag behöver framför allt något fint att ha i håret, gärna med blommor eller något fint (färska blommor känns lite overkill när man ska fixa håret själv...).

Jag tycker man kan hitta mycket fint på Etsy, typ som denna:

www.etsy.com/view_listing.php&listing_id=18679437

men $60 + frakt känns inte så hett. Tips?!

På Etsy finns också flera som säljer snygga hårflor, om någon i tråden är ute efter det...

• Esonda

du kan ju alltid göra ett själv, det finns ju så mycket nu. och jag kan lova dig att det blir billigare

• MulleNuh

Ohh dom hade ju grymt fina hårsaker där!!! Fanns ju mycket för runt 30 dollar me..

Nancy Drew skrev 2008-12-16 22:26:22 följande:

Tjejer, vart hittar ni smycken någonstans? Jag behöver framför allt något fint att ha i håret, gärna med blommor eller något fint (färska blommor känns lite overkill när man ska fixa håret själv...).Jag tycker man kan hitta mycket fint på Etsy, typ som denna:www.etsy.com/view_listing.phpmen $60 + frakt känns inte så hett. Tips?!På Etsy finns också flera som säljer snygga hårflor, om någon i tråden är ute efter det...
Svar på tråden Alternativa bröllop