• Fenixx

Alternativa bröllop

Såg att senaste tråden hade blivit avstängd så öppnar en ny.

För oss som har eller ska ha ett alternativt bröllop som kanske skiljer sig från "det mer klassiska"

ska du ha helgrön klänning, 50-tals bröllop eller vara omringad av riddare på din bröllopsdag...

ja allt lite annorlunda.

kanske kommit några nya med?

äldre tråd:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3070810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 13:09
    "för oss som haft eller ska ha ett..." ska det stå.

• Svar på tråden Alternativa bröllop
  • SweetSun

man chansar och hoppas på det bästa ofta så finns det ju måttabeller, men man kan ju inte vara helt säker.

Min blev helt galen och jag måste sy in den minst 2 dm i bröstet.

• MulleNuh

oj! Ja 2 dm är ju inte direkt lite..
    Att dom kunde göra så fel! Vart köpte du din ifrån??

SweetSun skrev 2008-12-19 15:49:00 följande:
    man chansar och hoppas på det bästa ofta så finns det ju måttabeller, men man kan ju inte vara helt säker.Min blev helt galen och jag måste sy in den minst 2 dm i bröstet.
  • SweetSun

jag köpte min från vivienofholloway.com , men det var lite mitt fel då jag mätte lite fel tror jag. men sen är de anpassade för lite större byst än vad jag har

• MulleNuh

haha ok lite önsketänkande!

• Esonda

Men det måste väl vara helt okey, att man har köpt en klänning och sen syr in den om den inte passar.. eller? :S

sarahkka76: Wow helt underbar klänning :0

• Fenixx

ja den klänningen var riktigt läcker.

• sarahkka76

Esonda: ja gillar såå mkt och billig är den också. Kan tänka mig den i svart eller dark purple

• passionsblomman

Oj vilken fin klänning!

sarahkka76 skrev 2008-12-20 14:57:31 följande:
    Esonda: ja gillar såå mkt och billig är den också. Kan tänka mig den i svart eller dark purple
  • sarahkka76

passionsblomma : det är blommor till den som jag söker. Klänningen ska vara svart eller i mörklila

• passionsblomman

*den kreativa delan av min hjärna börjar surra...*

Överhuvudtaget; så HIMLA roligt det skulle vara att bara gå loss totalt och specialdesigna buketter exakt efter alla teman och tankar, färger och varianter som förekommer!

Det går ju att göra så mycket häftigt!

(priblemet med det designandet är ju att det är lite mer jobb=arbetskostnad än de flesta verkar ha tänkt sig när man tänker blombudget,. men ser man det som en helhet, med klänning, frisyr och blomsterbukett/smycke, så kan det ju vara värt det som en helhetskostnad)

sarahkka76 skrev 2008-12-20 15:15:49 följande:
    passionsblomma : det är blommor till den som jag söker. Klänningen ska vara svart eller i mörklila
Svar på tråden Alternativa bröllop