• Fenixx

Alternativa bröllop

Såg att senaste tråden hade blivit avstängd så öppnar en ny.

För oss som har eller ska ha ett alternativt bröllop som kanske skiljer sig från "det mer klassiska"

ska du ha helgrön klänning, 50-tals bröllop eller vara omringad av riddare på din bröllopsdag...

ja allt lite annorlunda.

kanske kommit några nya med?

äldre tråd:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3070810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 13:09
    "för oss som haft eller ska ha ett..." ska det stå.

• Svar på tråden Alternativa bröllop
  • sarahkka76

Håller med dig om att det är en enhet, men någonstans så känns det dumt att lägga 1000 minst på ngt som bara håller ett par dagar. Inte för att man kommer att bära sin brudklänning på disco men det är lite skillnad ändå.
    Jag funderar på de här blommorna som ser ut som kål, vet du vilka jag menar?

• passionsblomman

Nä, jag vet, det är det kortlivade som får många att känna "onödigt"-faast jag kan tycka att det finns en viss charm i det med.

iallafall...kål?, hihi, jaa kanske tänker du på Ranunkel eller? det finns ju prydnadskål på snitt också...Grön/vit

Har du kikat på blomsorterna i mitt galleri? där kan du peka på bilderna och se lite olika namn och sorter.

sarahkka76 skrev 2008-12-20 16:34:16 följande:
    Håller med dig om att det är en enhet, men någonstans så känns det dumt att lägga 1000 minst på ngt som bara håller ett par dagar. Inte för att man kommer att bära sin brudklänning på disco men det är lite skillnad ändå. Jag funderar på de här blommorna som ser ut som kål, vet du vilka jag menar?
  • MulleNuh

Kan man inte bara köpa ett blomkålshuvud och sticka in en pinne i den så man har något att hålla i? Billigt som satan! Och så kan man spraya på lite fin färg!

• passionsblomman

Hoppsan! De var ju ..kreativa får jag ju säga! Verkligt alternativa och ganska eviga.

Fenixx skrev 2008-12-20 18:07:09 följande:
    finns en tjej i usa som gör buketter av tyger och knappar. här är en bild på 2 hon gjort.blogg.gamman.se/Gamman/Galleri/%7BF6987CDD-18...
    [/citat]
    MulleNuh skrev 2008-12-20 17:50:16 följande:
    [citat]
    Kan man inte bara köpa ett blomkålshuvud och sticka in en pinne i den så man har något att hålla i? Billigt som satan! Och så kan man spraya på lite fin färg!
    Jooo, det kan man ju Skulle du bli hungrig har du ju något att gnaga på också...
  • sarahkka76
    passionsblomman skrev 2008-12-20 16:57:28 följande:
    Nä, jag vet, det är det kortlivade som får många att känna "onödigt"-faast jag kan tycka att det finns en viss charm i det med.iallafall...kål?, hihi, jaa kanske tänker du på Ranunkel eller? det finns ju prydnadskål på snitt också...Grön/vitHar du kikat på blomsorterna i mitt galleri? där kan du peka på bilderna och se lite olika namn och sorter.
    Den liknar ranunkel men det är inte den, den liknar mer en växt än en blomma. Ska kika i din galleri.
  • sarahkka76
    MulleNuh skrev 2008-12-20 17:50:16 följande:
    Hahaha bukett á la budget
  • sarahkka76

Jag hittade den!! Kolla i mitt galleri

• passionsblomman

Det ÄR kål! Prydnadskål! de är jättefina!
    Höstblomma.

sarahkka76 skrev 2008-12-20 18:41:24 följande:
    Jag hittade den!! Kolla i mitt galleri
  • sarahkka76

Hahaha du ser Jag tyckte att de var jätte fula först men de är lite coola faktiskt och skulle kunna passa med min klänning också. de är inte så dyra heller kan jag tänka mig.

Svar på tråden Alternativa bröllop