• Fenixx

Alternativa bröllop

Såg att senaste tråden hade blivit avstängd så öppnar en ny.

För oss som har eller ska ha ett alternativt bröllop som kanske skiljer sig från "det mer klassiska"

ska du ha helgrön klänning, 50-tals bröllop eller vara omringad av riddare på din bröllopsdag...

ja allt lite annorlunda.

kanske kommit några nya med?

äldre tråd:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3070810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 13:09
    "för oss som haft eller ska ha ett..." ska det stå.

• Svar på tråden Alternativa bröllop
  • lillP

Vad snälla ni är
    Klart ni får se bilder, vill ju visa upp mig så mkt jag kan.. haha

Fenixx skrev 2008-12-25 16:31:52 följande:
    åhh det är ju snart, så fint där. du får gärna vara med här, enda kravet är att vi får se bilder sen.
  • Luucie
    sarahkka76 skrev 2008-12-25 13:23:00 följande:
    Jag har lagt upp bilder på både klänningen och skorna som jag än så länge har valt. Kan ni titta på skorna och tala om vad ni tycker? Jag vill veta om de passar till klänningen. Klänningen går iof sig ner till golvet så det kanske inte spelar så stor roll. Jag har de skorna hemma och de är nya så jag tänkte att jag kanske slapp den kostnaden.
    Skorna passar jättebra! Och klänningen är fantastisk!!!

Men får jag säga något om blomman..? det ser mer ut som en grönsak tycker jag
    Vore underbart med vita rosor med ett lila band kanske och lite svart dekorationsgräs? Mer dramatsikt och sexigt
  • svartvitabruden

Kikade med nu, tycker sådär om blommorna men hade valt matta skor.. typ satin eller liknande till sådan klänning men oxå smaksak

sarahkka76 skrev 2008-12-25 13:23:00 följande:
    Jag har lagt upp bilder på både klänningen och skorna som jag än så länge har valt. Kan ni titta på skorna och tala om vad ni tycker? Jag vill veta om de passar till klänningen. Klänningen går iof sig ner till golvet så det kanske inte spelar så stor roll. Jag har de skorna hemma och de är nya så jag tänkte att jag kanske slapp den kostnaden.
  • Fenixx
    Luucie skrev 2008-12-25 16:46:57 följande:
    Skorna passar jättebra! Och klänningen är fantastisk!!!Men får jag säga något om blomman..? det ser mer ut som en grönsak tycker jag Vore underbart med vita rosor med ett lila band kanske och lite svart dekorationsgräs? Mer dramatsikt och sexigt
    det lät riktigt fint med vita rosor och dekorationsgräs. (fast nu är det ju inte till mig haha)
  • sarahkka76
    Fenixx skrev 2008-12-25 13:24:18 följande:
    sarahkka>> jag tycker dem passar in bra! hinner du gå in skorna lite innan med. tycker din klänning är sååå snygg.
    Vad kul! Tack!

Luucie: tack! Ja, buketten är det inte tänkt att den ska vara som blomman. Jag måste ha ngt som konstraterar klänningen så ditt förslag är ett bra alternativ.

svartvitabuden: ja, blomman är inget som jag har tänkt mig än. Ja, det var mest för att jag redan hade dem och för att de inte kommer att synas så mkt iom att klänningen går hela vägen ner till golvet. Men jag tittar fortfarande och ser ifall jag hittar andra alternativ. Jag tror att det blir lättare att se när jag fått mina tygprover så jag kan se det bättre framför mig.
  • Cltsp

Känner igen det där om att folk har olika uppfattningar om hur vi vill ha vårt bröllop. Ganska många yngre tjejer har tittat på mig som om jag är ett ufo när jag förklarar att jag t ex inte tycker det är speciellt viktigt att ha en eller flera tärnor.

Värst är de som försöker övertala en om att man minsann kommer ångra sig sedan om man inte har ett sagobröllop med stor puffig prinsessklänning och allt det där.

• Fjosok

som om det vore fel på puffiga prinsessklänningar??

• Fjosok

skojade ju ovan, hoppas det framgick :)

• Cltsp

absolut, Hade skrivit ett skämtsamt svar tillbaka men lyckades radera allt utom "inte alls" i samband med att jag postade inlägget och då orkade jag inte skriva ett nytt haha

Fast jag tycker ju inte att det är något fel på sådana klänningar. Jag älskar pampiga sagobröllop och att gråta i kyrkan, kasta ris på brudparet och ta kort på den obligatoriska tårtföreteelsen. Vill bara inte ha ett sådant bröllop själv :D

Läste att det är lite annorlunda bröllopsteman och sådant här inne. Jag har funderat på brudbukett... är i valet och kvalet om jag ska ha någon bukett öht. Har ni något tips på vad som kan passa till 50-tals tema i så fall?

Svar på tråden Alternativa bröllop