• Fenixx

Alternativa bröllop

Såg att senaste tråden hade blivit avstängd så öppnar en ny.

För oss som har eller ska ha ett alternativt bröllop som kanske skiljer sig från "det mer klassiska"

ska du ha helgrön klänning, 50-tals bröllop eller vara omringad av riddare på din bröllopsdag...

ja allt lite annorlunda.

kanske kommit några nya med?

äldre tråd:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3070810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 13:09
    "för oss som haft eller ska ha ett..." ska det stå.

• Svar på tråden Alternativa bröllop
  • Nancy Drew

Har inget kort på den än...

Ni som har hängt i tråden ett tag vet ju att jag inte lyckats hitta nån klänning som känts helt rätt och till slut valde jag bara en som var fin, men inget speciellt. Dessutom är färgen helt omöligt att matcha med någonting!

Igår skulle vi på nyårsfest och jag hade tänkt ha en vintageklänning som hängt i garderoben ett tag, i brist på användningstillfällen. Jag skulle ha ett skärp till den och testade lite olika och gick för att fråga min blivande man vilket som passade bäst. Han tittade på mig, log och sa "DEN borde du ha på bröllopet". (Jag har gnällt lite om min omatchbara klänning...).

Så kan det gå.
    Dessutom passar den ny-gamla klänningen perfekt med mina favoritpumps. Problem solved!

• Fenixx

OJ där ser man! vad roligt.
    vilken färg är det på den klänningen?

• Nancy Drew

Kommer, kommer...

Jag tänker bli en BT-legend som lagt mindre än 1000 kronor på hela min outfit!

• Fenixx

ja det blir svårslaget.
    själv är jag nöjd med mina skor jag hittade av en slump för 39kr, blir perfekta till temat.

• LasseLillan

Hej hallå där!
    Blev glad när jag hittade den här tråden för jag har saknat något sådant.
    Alternativt bröllop ska vi också ha, liten touch av Shakespeares "En midsommarnattsdröm".
    Vi kommer viga oss borgeligt tidigt på morgonen, (den här delen är inte den viktiga för oss) och sedan ska vi ha en egenkomponerad vigselceremoni på eftermiddagen.
    Läste här ovan om outfit... Jag skickar efter min klänning från London, det är ingen bröllopsklänning utan en lite finare halterneck, tyget är vitt i botten med stora fjärilar i de färger vi ska ha... den är sååå fin. Den kommer att gå på under tusenlappen. Skor ska jag inte ha några, älskar nämligen att gå barfota.
    Gott nytt så här i efterskott förresten!
    Kram/Lillan

• Fenixx

lasselillan>> ja om du har läst lite i tråden så har du nog förstått att vi är lite galna i bilder, så du får gärna visa bild på din klänning sen.

hur har ni tänkt med den egenkomponerade vigseln? vart ska den ske?

Svar på tråden Alternativa bröllop