• Fenixx

Alternativa bröllop

Såg att senaste tråden hade blivit avstängd så öppnar en ny.

För oss som har eller ska ha ett alternativt bröllop som kanske skiljer sig från "det mer klassiska"

ska du ha helgrön klänning, 50-tals bröllop eller vara omringad av riddare på din bröllopsdag...

ja allt lite annorlunda.

kanske kommit några nya med?

äldre tråd:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3070810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 13:09
    "för oss som haft eller ska ha ett..." ska det stå.

• Svar på tråden Alternativa bröllop
  • litetbröllop09

www.halens.se/ProductPage.aspx

funderar lite på den här klänningen... den kan jag ju ha till annat sen med, saknar en sån här i min garderob lite då o då..

kan man ha svart kl'nning när man gifter sig i kyrkan?? =S

• litetbröllop09
    litetbröllop09 skrev 2009-01-14 22:43:38 följande:
    www.halens.se/ProductPage.aspxfunderar lite på den här klänningen... den kan jag ju ha till annat sen med, saknar en sån här i min garderob lite då o då..kan man ha svart kl'nning när man gifter sig i kyrkan?? =S
    ..en fråga till.. kan man dessutom ha svarta stövlar (slimmade enkla sådana) till??? vi gifter ju oss trots allt i fjällkyrkan?? *brr*
  • Jasmina E

Det är nog däremot lite iffy, ganska ovanligt iaf. Men klänningen var fin så med rätt tillbehör y not?

• Jasmina E

Go for it, go crazy Det är din dag, tror inte det finns några "kyrkoregler" heller, men man kan ju alltid kolla med prällen för säkerhets skull

• litetbröllop09

Jasmina E skrev 2009-01-14 22:47:32 följande:

Go for it, go crazy Det är din dag, tror inte det finns några "kyrkoregler" heller, men man kan ju alltid kolla med prällen för säkerhets skull
    om ni kollar på fjallkyrkan.se under bildarkivet från vigslar så verkar det inte finnas klädkoder ser jag nu hihi...
    tänkte mig den klänningen (fast ta bort spännet o kanske sätta dit en rosett för o mjuka till den lite??) o kanske rosa blommor till..
  • passionsblomman

Jag måste säga att jag tror åsikterna om kläder är större bland andra tjejer, än vad de är från kyrkans sida. Klart man kanske väntar ig ngt mått av "anständighet", men jag tror det ska MYCKET till innan ngn skulle säga något.

• Jasmina E

Skriver under på det Har t.o.m sett en brud som hade urringning där tygkanten endast preciiiis täckte bröstvårtan. Allt annat skvamp omkring hur som helst (inte för att jag är pryd eller nåt men det var sanslöst)
    Så man kan nog säga att en svart klänning inte lär vara så himla kontroversiellt ändå.

• litetbröllop09
    passionsblomman skrev 2009-01-14 22:57:51 följande:
    Jag måste säga att jag tror åsikterna om kläder är större bland andra tjejer, än vad de är från kyrkans sida. Klart man kanske väntar ig ngt mått av "anständighet", men jag tror det ska MYCKET till innan ngn skulle säga något.
    eller hur?
    mm.. tar jag LACKstövlar o värsta nät-strumbyxan till den klänningen kanske prästen skulle muttra lite..
  • passionsblomman

Ja, sådana där som går upp på låret, och så snörning hela vägen, med sidenband överst och 20 cm stilettklack!

litetbröllop09 skrev 2009-01-14 23:04:19 följande:
    eller hur?mm.. tar jag LACKstövlar o värsta nät-strumbyxan till den klänningen kanske prästen skulle muttra lite..
Svar på tråden Alternativa bröllop