• Fenixx

Alternativa bröllop

Såg att senaste tråden hade blivit avstängd så öppnar en ny.

För oss som har eller ska ha ett alternativt bröllop som kanske skiljer sig från "det mer klassiska"

ska du ha helgrön klänning, 50-tals bröllop eller vara omringad av riddare på din bröllopsdag...

ja allt lite annorlunda.

kanske kommit några nya med?

äldre tråd:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3070810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 13:09
    "för oss som haft eller ska ha ett..." ska det stå.

• Svar på tråden Alternativa bröllop
  • Fenixx

ja så känner vi också med musiken. så tror även den 2a solosången och våran 1a dans blir med nåt inslag med både kärlek och från något med medeltida tema så.

• rockabilly bröllop

Hej hej

sarahkka76: Vi har tänkt att ha musik från 50-talet som in- och utgång...

• sarahkka76

rockabilly bröllop skrev 2009-01-19 22:11:57 följande:

Hej hejsarahkka76: Vi har tänkt att ha musik från 50-talet som in- och utgång...
    Nice!
  • SweetSun

rockabillybröllop Det är ju det bästa

Vilka ska ni ha?

• rockabilly bröllop

SweetSun: Vi ska ha never be anyone else but you med ricky nelson som ingång, rose of my heart med johnny cash under ceremonin samt we belong together med richie valens som utgång. Ni då??

• MissRock

(Flyttar mitt inlägg hit!)

Vi ska ha rocktema på vårt bröllop eftersom vi båda är hårdrockare, men det är det här med klänning - jättesvårt! :)

Jag har tittat runt, men finner det svårt att hitta rätt. Jag tror att jag vill ha en sjöjungfrumodell (som jag hoppas kunna bära upp!)med korsettknytning därbak. Svarta detaljer vill jag också ha, t.ex ett band i midjan, men sådant går ju att justera kanske.

Har hittat en bild på en outfit som jag gillar skarpt, dock är denna i svárt kritstreck & förmodligen tudelad-finns i mitt galleri, samt två andra som har ett stuk jag smågillar. Lite traditionell vill jag dock ändå vara & bära vitt :)

Någon som sett någon liknande kreation på nätet nånstans ELLER har någon bra sömmerska/korsettställe att rekommendera? Alla tips mottages tacksamt!!!

Ser ju att jag direkt måste adda denna tråd i favoriter, ny som jag är ;)

• ettem

Jag är precis i startgroparna till att börja planera för vårt bröllop, den 10/10 2010, så än så länge är det bara lite lös planering och vilda tankar..

Men grundtanken är i alla fall att samla nära och kära på något mysigt ställe och kanske ha någon slags aktivtet till att börja med följt av bröllopspartaj på lördagen. På söndagen (som är 101010) skall det bli ett (borgerligt?) förmiddagsbröllop följt av brunchbuffé, tårta och paketöppning.

Lite "tvärtom bröllop", men jag tror att det kan bli ett charmigt och personligt bröllop som alla kommer ihåg??

Får väl se vad det blir, sambon tycker att det känns konstigt att ha festen innan- men samtidigt, har vi festen på söndagen så måste ju folk ta ledigt på måndagen, och det är ju inte alla som kan/vill offra en semesterdag... Och eftersom all släkt och vänner bor uspritt över Sverige går det inte att ta festen helgen efter, om vi vill att de skall vara med på både bröllop och fest (och jag har helt fastnat för 101010...) ch så får jag ha fin klänning två dagar i rad (hehehe)

• GlamourKitten

Någon som ska/vill ha en lite annorlunda vigsel med kanske handfästning, eller annat alternativt inslag...?

Jag letar efter en vigselförrättare i Göteborgsområdet som inte är främmande för alternativa ceremonier, men det verkar ganska hopplöst. Vi får antagligen springa in och ut på rådhuset, och sedan ha vår egna vackra ceremoni.

• SweetSun

glamourkitten; vart letar ni VF? vilken kommun bor i i /gifter ni er i?

• SweetSun

www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3219206.html
    Du är välkommen in hit också rockabilly bröllop!

Låtar vi ska ha är;

Ingång - The Clovers Love love love
    Under vigseln - Stand by me (Ben E King)
    Utgång - Elvis - As long as I have you
    Sen våran bröllopsdans, som blir en vanlig tryckare, The Platters Only you

Svar på tråden Alternativa bröllop