• Fenixx

Alternativa bröllop

Såg att senaste tråden hade blivit avstängd så öppnar en ny.

För oss som har eller ska ha ett alternativt bröllop som kanske skiljer sig från "det mer klassiska"

ska du ha helgrön klänning, 50-tals bröllop eller vara omringad av riddare på din bröllopsdag...

ja allt lite annorlunda.

kanske kommit några nya med?

äldre tråd:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3070810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 13:09
    "för oss som haft eller ska ha ett..." ska det stå.

• Svar på tråden Alternativa bröllop
  • sarahkka76

MissRock: jag tycker att den är jätte fin Ring tullen och kolla vad det kostar. De vet.

• SweetSun

jag har köpt saker flera ggr från england, och det är bara vanlig frakt.. ingen tull. Iaf inte vad jag fått erfara, däremor dyyrt från usa.

• Fenixx

Ja nu är festlokal bokad, dem vill att vi ska komma dit för upplägg nu sen i vår. ska bli roligt att börja få en mer riktig bild framför sig med allt.

• sarahkka76

fenixx: grattis här med då Jag längtar till vår bokning!!

• Fenixx

tack! kommer kännas pirrigt att se hur upplägget kommer vara och vad man ska göra/säga... jag menar inte varje dag man planerar sånt här haha.

förstår att du längtar med!!

• sarahkka76

Ja, det ska bli jätte kul! Jag har iof sig redan börjat med det. Just nu planerar jag dukningen.
    Viska skicka iväg prisförfrågan ikväll och hoppas på att de återkommer med offerten snarast. Vi vet ung vad det ligger på och vi har iaf bestämt oss för det stället men vi kan inte hoppas över stegen för det Efter offerten ska vi boka

Har di tänkt ngt på dukningen?

• Fenixx

ja har funderat lite på dukningen, så du (och andra med såklart) kan väl säga eran åsikt om min idé...

vi ska ju ha LOTR(sagan om ringen) som grundtema inbakat med medeltid för att förenkla till gästerna.
    och vi ska ha ett litet E-bord, och släkten ska sitta på ett bord och 2 bord blir kompisbord. men jag tänkte att varje gästbord kan man dekorera efter ett land frågan sagan om ringen och döpa bordet efter det. Tex Rivendal och dekorera alv-aktigt, Shire och dekorera så det blir hobbit-aktigt. om du hänger med... vad tycker du eller blir det för mycket?

• sarahkka76

Temat låter super coolt! Idén låter hur bra som helst. Det handlar mest om att inte ha för mkt dekorationer på ett och samma bord. Vet du vad du ska ha för saker?

• Fenixx

ja nu håller min smyckestillverkare på att göra mina smycken, har skickat mitt mått osv, är såå spännande.
    har beställt hårsmycke, halsband och örhängen i samma stil.

Svar på tråden Alternativa bröllop