• Fenixx

Alternativa bröllop

Såg att senaste tråden hade blivit avstängd så öppnar en ny.

För oss som har eller ska ha ett alternativt bröllop som kanske skiljer sig från "det mer klassiska"

ska du ha helgrön klänning, 50-tals bröllop eller vara omringad av riddare på din bröllopsdag...

ja allt lite annorlunda.

kanske kommit några nya med?

äldre tråd:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3070810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 13:09
    "för oss som haft eller ska ha ett..." ska det stå.

• Svar på tråden Alternativa bröllop
  • SweetSun

ja jag ska försöka att lägga upp den, har så mycket data trassel just nu, men blir ny dator till v3ckan om jag inte lyckas nu..

• sarahkka76

Var har ni tagit vägen tjejer? Hur går det med planeringen?

• challensia

att gifta sig under vatten kanske

• SweetSun

här har det inte hänt mycket alls, vi kollat in festlokalen igen.. det är allt

• sarahkka76

challensia: vår dröm var att är att gifta oss i Maldiverna men de pengarna finns inte riktigt. Där kan man gifta sig undervattnet, vid stranden eller under ett dyk

SweetSun: ja, vissa moment tar tid och man kan inte gå vidare med annat förrän lokalen är bokad och klar.

• SweetSun

jo den har vart bokad i ett år men vi bara tittade på bord, glas o.s.v..

• MissRock

Jag har letat å letat efter en klänning, men fått ge upp! Orkar inte kolla så noga heller.

Nu gick jag in på Fairy Goth Mother igen & tro på fan, där är den - jag sa direkt, den måste bli min!!! Bild finns i galleriet. En beigefärgad korsett med kjol (som jag då vill ha i vitt & utan tillbehören) & den andra är i lila, men typ samma stuk - också i vitt då förstås.

Grejen är att jag hade sagt 3ooo på en klänning, ej mer. Hade ju tänkt byta sen också eftersom vi ska ha ett rockigt coverband ;)

Den är ju jättedyr, typ över 6000 & från England åker man väl på nån jävla tull också. Nån som har erfarenhet av tull, själv har jag bara handlat på Forever 21 & alltid betalat jättedyr tull. Åååååh, vad gör man?Jag är ju en korsetttjej, men en vit korsett med kjol används ju inte direkt så ofta sen.

Vad tycker ni? Är det kanske för mycket "vulgo"? Många tycker kanske det, men samtidigt vill jag vara mig själv & inte bara falla till föga för släktliga önskemål.

Kanske man kan sy kjolen själv om man bara hittar rätt tyg? Hmm.

Sen till en annan sak; Är det någon som sett typ nåt liknande fast i kinaklänningsvariant? Den är ju banne mig dyr...

Sen funderar jag på musiken också. Hur många låtar har man inne i kyrkan, har man några psalmer man "ska" ha med eller hur funkar det? I vårt papper står det att vi har typ 40 minuter på oss :)

• Fenixx

missrock>> tror du inte du kan hitta en sömmerska som kan fixa åt dig i den stilen då? då kommer du säkert undan med mer i din prisklass du tänkt dig från början. den mörklila tyckte jag var läcker med i ditt galleri. men korsetter är nice alltså.

men från england är det väl inte med risk för tull väl? jag köpte en 50tals klänning därifrån förra året, men jag slapp iallafall.

angående låtar så brukar väl det mest vanliga vara 2 solosånger.

annars för egen del så har vi nu preliminärbokat våran festlokal och vi ska komma dit för genomgång med mat och upplägg osv.
    sen väntar jag på skisser för mina smycken, blir spännande.

• litetbröllop09

missrock: jag TROR det är såhär i kyrkan att man måste ha med två psalmer utöver annan sång osv... (har för mig jag läste det här på bt i ngn prästen svarar tråd..)
    fast det kanske inte var så du menade?

Svar på tråden Alternativa bröllop