• Fenixx

Alternativa bröllop

Såg att senaste tråden hade blivit avstängd så öppnar en ny.

För oss som har eller ska ha ett alternativt bröllop som kanske skiljer sig från "det mer klassiska"

ska du ha helgrön klänning, 50-tals bröllop eller vara omringad av riddare på din bröllopsdag...

ja allt lite annorlunda.

kanske kommit några nya med?

äldre tråd:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3070810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 13:09
    "för oss som haft eller ska ha ett..." ska det stå.

• Svar på tråden Alternativa bröllop
  • Fenixx

hur går det för er tjejer?
    själva har vi gjort klart hur vi vill ha med inbjudningskorten och festhäftena, placeringskort, så nu ska jag ut i helgen och handla lite och göra provkort.

• SweetSun

jag fick hem min underkjol idag =p Den är så fin och jag har testat hela outfiten, och jag kände mig såå fiiin

• Fenixx
    SweetSun skrev 2009-01-13 15:08:22 följande:
    jag fick hem min underkjol idag =p Den är så fin och jag har testat hela outfiten, och jag kände mig såå fiiin
    åh vad roligt!
  • Jasmina E

Hejsan, får man tränga sig in här hos er andra?

Jag ska nog ha ett alternativt bröllop kan man kanske säga.

Enkel, intim vigsel i moskén är inplanerad under våren

Tyvärr ingen grön klänning dock

• Fenixx

Jasmina E skrev 2009-01-14 16:50:28 följande:

Hejsan, får man tränga sig in här hos er andra? Jag ska nog ha ett alternativt bröllop kan man kanske säga. Enkel, intim vigsel i moskén är inplanerad under våren Tyvärr ingen grön klänning dock
    ja klart du får komma in. är har vi alla möjliga alternativa former.
  • passionsblomman

Får jag fråga hurdan klädsel ni kommer att ha?

Jasmina E skrev 2009-01-14 16:50:28 följande:

Hejsan, får man tränga sig in här hos er andra? Jag ska nog ha ett alternativt bröllop kan man kanske säga. Enkel, intim vigsel i moskén är inplanerad under våren Tyvärr ingen grön klänning dock
  • Jasmina E

Mannen min kommer att ha samma typ av bröllopsklädsel som "alla andra", typ kostym och skjorta.

Jag kommer inte att segla in i någon urringning eller nåt eftersom det är moskén vi talar om. Men jag har inte riktigt bestämt vad jag vill ha.

Lutar lite åt en enkel vit långklänning (jag gillar när det är lite 20 tals känsla) och en liten jacka eller fin kort, figursydd cardigan som måste glittra lite och vara väldigt vacker.

Sen blir det nog dagen till ära en väldigt fin brudslöja som jag hittade via en länk här på BT.
    Det enda jag inte vet hur jag ska lösa är skorna eftersom vigseln nog blir under senvintern eller början på våren.

Klurigt detta

• passionsblomman

Det låter väldigt vackert!

Jasmina E skrev 2009-01-14 19:15:02 följande:

Mannen min kommer att ha samma typ av bröllopsklädsel som "alla andra", typ kostym och skjorta.Jag kommer inte att segla in i någon urringning eller nåt eftersom det är moskén vi talar om. Men jag har inte riktigt bestämt vad jag vill ha. Lutar lite åt en enkel vit långklänning (jag gillar när det är lite 20 tals känsla) och en liten jacka eller fin kort, figursydd cardigan som måste glittra lite och vara väldigt vacker. Sen blir det nog dagen till ära en väldigt fin brudslöja som jag hittade via en länk här på BT. Det enda jag inte vet hur jag ska lösa är skorna eftersom vigseln nog blir under senvintern eller början på våren. Klurigt detta
  • Jasmina E

Tack! Hoppas det löser sig med dojorna bara

• passionsblomman

Fråga 2: äÄr det inte så att man ska vara barfota i Moskén? Eller har jag missuppfattat det?

(Hursomhelst måste du ju såklart ha skor resten av dagen, men jag bara undrade)

Jasmina E skrev 2009-01-14 19:56:25 följande:

Tack! Hoppas det löser sig med dojorna bara
Svar på tråden Alternativa bröllop