Inlägg från: MissRock |Visa alla inlägg
  • MissRock

Alternativa bröllop

(Flyttar mitt inlägg hit!)

Vi ska ha rocktema på vårt bröllop eftersom vi båda är hårdrockare, men det är det här med klänning - jättesvårt! :)

Jag har tittat runt, men finner det svårt att hitta rätt. Jag tror att jag vill ha en sjöjungfrumodell (som jag hoppas kunna bära upp!)med korsettknytning därbak. Svarta detaljer vill jag också ha, t.ex ett band i midjan, men sådant går ju att justera kanske.

Har hittat en bild på en outfit som jag gillar skarpt, dock är denna i svárt kritstreck & förmodligen tudelad-finns i mitt galleri, samt två andra som har ett stuk jag smågillar. Lite traditionell vill jag dock ändå vara & bära vitt :)

Någon som sett någon liknande kreation på nätet nånstans ELLER har någon bra sömmerska/korsettställe att rekommendera? Alla tips mottages tacksamt!!!

Ser ju att jag direkt måste adda denna tråd i favoriter, ny som jag är ;)

• MissRock

Fenixx> Tack för tipset, verkar bra!

Sarahkka> Ja, visst är det svårt? Hans sida är rätt religiös så vi vill ändå inte vara helknäppa - lite traditionellt får det ändå vara liksom. Lagom är bäst!

Vi har inte pratat så mycket om musiken faktiskt, har väl lite beslutsångest kanske. Hur många låtar brukar man ha egentligen? In & utgångsmarsch + 1, 2 till i kyrkan eller? Lyssnar inte direkt på WT men de låtar jag minns är ju jättefina & gör sig säkert jättebra på erat bröllop. På själva vigseln blir det nog nedtonad rock för oss, rock, men som du säger - inte plågsamt :)

VI vill ha en säckpipeman allra helst, men det blir ju rätt dyrt "bara" för att ta upp honom & spela lite (från STHLM till Piteå) men det är ju sjuuuukt häftigt!

Vad har ni för färgtema å sådär?

• MissRock

Jag har letat å letat efter en klänning, men fått ge upp! Orkar inte kolla så noga heller.

Nu gick jag in på Fairy Goth Mother igen & tro på fan, där är den - jag sa direkt, den måste bli min!!! Bild finns i galleriet. En beigefärgad korsett med kjol (som jag då vill ha i vitt & utan tillbehören) & den andra är i lila, men typ samma stuk - också i vitt då förstås.

Grejen är att jag hade sagt 3ooo på en klänning, ej mer. Hade ju tänkt byta sen också eftersom vi ska ha ett rockigt coverband ;)

Den är ju jättedyr, typ över 6000 & från England åker man väl på nån jävla tull också. Nån som har erfarenhet av tull, själv har jag bara handlat på Forever 21 & alltid betalat jättedyr tull. Åååååh, vad gör man?Jag är ju en korsetttjej, men en vit korsett med kjol används ju inte direkt så ofta sen.

Vad tycker ni? Är det kanske för mycket "vulgo"? Många tycker kanske det, men samtidigt vill jag vara mig själv & inte bara falla till föga för släktliga önskemål.

Kanske man kan sy kjolen själv om man bara hittar rätt tyg? Hmm.

Sen till en annan sak; Är det någon som sett typ nåt liknande fast i kinaklänningsvariant? Den är ju banne mig dyr...

Sen funderar jag på musiken också. Hur många låtar har man inne i kyrkan, har man några psalmer man "ska" ha med eller hur funkar det? I vårt papper står det att vi har typ 40 minuter på oss :)

• MissRock

Hej Kiddy! Verkar sjukt personligt & mycket trevligt :) Härligt att någon vågar göra det som många vill men inte vågar, man tar alldeles för mycket hänsyn till släkt - så även jag :)

Jag älskar också säckpipor, hade kontakt med en kille men eftersom vi bor så ocentralt så skulle det bli ganska dyrt att flyga upp honom osv. Jag var villig att betala (det var ju inga jättesummor eg) men min blivande var väl inte lika het på idén - sjukt grämmen är jag, säckpipa rockar ass! Scotland Highlands eller vad låten heter var jag inne på :)

Själv har jag inte gjort mycket, legat på latsidan. Hittat åt Viola Lahger som jag skaförsöka ta en dejt med å se om hon kan sy min klänning. Krångligt att beställa från england om det inte passar osv, det är ju ändå måttbeställt osv. Känns tryggare att göra det i Sverige & framförallt enklare.

MÅSTE TA TAG I INBJUDNIGNARNA NU! Jag har legat på latsidan som sagt, men planen är att de ska ut i mars -jag har inte ens börjat!

Svar på tråden Alternativa bröllop