Inlägg från: Cltsp |Visa alla inlägg
  • Cltsp

Alternativa bröllop

Känner igen det där om att folk har olika uppfattningar om hur vi vill ha vårt bröllop. Ganska många yngre tjejer har tittat på mig som om jag är ett ufo när jag förklarar att jag t ex inte tycker det är speciellt viktigt att ha en eller flera tärnor.

Värst är de som försöker övertala en om att man minsann kommer ångra sig sedan om man inte har ett sagobröllop med stor puffig prinsessklänning och allt det där.

• Cltsp

absolut, Hade skrivit ett skämtsamt svar tillbaka men lyckades radera allt utom "inte alls" i samband med att jag postade inlägget och då orkade jag inte skriva ett nytt haha

Fast jag tycker ju inte att det är något fel på sådana klänningar. Jag älskar pampiga sagobröllop och att gråta i kyrkan, kasta ris på brudparet och ta kort på den obligatoriska tårtföreteelsen. Vill bara inte ha ett sådant bröllop själv :D

Läste att det är lite annorlunda bröllopsteman och sådant här inne. Jag har funderat på brudbukett... är i valet och kvalet om jag ska ha någon bukett öht. Har ni något tips på vad som kan passa till 50-tals tema i så fall?

• Cltsp

Fjosok: Jooo klart man fäller en tår i kyrkan vid vigslar också ;) De är väl ingen snörvelgråt ala begravningar direkt men någon av brudparet brukar ju bli lite tårögd av alla känslor och då är det ju kört för min del också :D

nancy Drew: Vilka fina hårsmycken! Skulle vara fint att göra själv. Jag måste ha något att fästa mitt flor med, undra om det går att göra en sådan med vita pärlor?

LillP: Vilken fantastiskt fin klänning du hade på ditt bröllop! (för jag antar att det var er bilderna föreställde).

Svar på tråden Alternativa bröllop