Inlägg från: MulleNuh |Visa alla inlägg
  • MulleNuh

Alternativa bröllop

Ååå jag vill ha roliga tips!

• MulleNuh

haha åå kan du inte bjuda mig?!?! Låter ju så roligt!

JustMeAndMyLove skrev 2008-12-10 15:04:24 följande:
    Vi ska ha ett alternativt - normativt bröllop :PFör det första är vi två tjejer och för det andra så KAN jag bara inte ha klänning. Men vi vill ha det mesta "som vanligt".Förutom att jag då blir en tjej i smoking och en mindre del av gästerna är transvestiter etc. heheM ska ha vit klänning med svarta detaljer och sen skitsnyg kostym och hatt till festen efteråt :)Det var tänkt att allt skulle gå i grönt och rosa men vi skjuter upp bröllopet till höst och kör på svart, brunt och mörkgrönt :)Kändes mer som vår stil!Dessutom tänker jag att mamma ska gå med mig till "altaret" (bågen) och Ms mamma och pappa ska gå med henne liksom in från sidorna. :)
  • MulleNuh

haha!!

JustMeAndMyLove skrev 2008-12-10 15:56:03 följande:
    Haha, får bjuda halva BT snart :P Passionsblomm aoch några till vill stå med rosa pompoms och hejja på oss också :P
  • MulleNuh

haha min pappas sambos dotter klär sig gothiskt! Vi brukar säga att hon tar på sig kläder som har öron!

Esonda skrev 2008-12-11 10:43:30 följande:
    gud så roligt.. själv ska jag ju ha gothiskt när det nu blir :P kan man då ha det temat på själva kläderna då?
  • MulleNuh

njaeee vad har hon på sig?! Kan inte ens förklara!! Men alla tonåringar måste få gå igenom dessa faser! Det svänger snabbt! För 6 månader sen var hon en helylletjej som bara tänkte på hästar. Nu är hon kolsvart i ansiktet och har som sagt kläder med öron..

Nancy Drew skrev 2008-12-11 10:57:57 följande:

Hahaha! Va? Vad har hon på sig då?Vi är nog lite som 3Jane, egentligen ganska "vanligt" men på vårt eget sätt.
  • MulleNuh

haha jaa det finns väldigt mycket olika stiler! Menade inte att "dissa" dig och ditt klädval!! Hoppas du inte tog det så!!

Men det var ett av mina argument till varför jag inte valde henne som brudtärna! Jag vill inte riskera att hon kommer till vigseln i ett raffsset!

Esonda skrev 2008-12-11 11:09:31 följande:
    Det finns ju många olika sortes Gothiskt... det fins ju dom som söker extremt mycket uppmärksamhet, och dom är oftast dom som klär sig med bondage byxedr och liknande. DOm flesta klär sig faktiskt skitsnygt. Men som sagt jag är mer vanlig.. mycket svart dock :P
  • MulleNuh

Joo jag hade nog alla stilar man kunde ha! Först var jag "grov" hiphopare. Sen blev jag "vuxen" med kavaj och klackskor. Veckan efter kom jag i rakat huvud och skinnrock med tjocka piercingringar lite här och var.

• MulleNuh

Ohh dom hade ju grymt fina hårsaker där!!! Fanns ju mycket för runt 30 dollar me..

Nancy Drew skrev 2008-12-16 22:26:22 följande:

Tjejer, vart hittar ni smycken någonstans? Jag behöver framför allt något fint att ha i håret, gärna med blommor eller något fint (färska blommor känns lite overkill när man ska fixa håret själv...).Jag tycker man kan hitta mycket fint på Etsy, typ som denna:www.etsy.com/view_listing.phpmen $60 + frakt känns inte så hett. Tips?!På Etsy finns också flera som säljer snygga hårflor, om någon i tråden är ute efter det...
  • MulleNuh

oj! Ja 2 dm är ju inte direkt lite..
    Att dom kunde göra så fel! Vart köpte du din ifrån??

SweetSun skrev 2008-12-19 15:49:00 följande:
    man chansar och hoppas på det bästa ofta så finns det ju måttabeller, men man kan ju inte vara helt säker.Min blev helt galen och jag måste sy in den minst 2 dm i bröstet.
  • MulleNuh

haha ok lite önsketänkande!

• MulleNuh

Kan man inte bara köpa ett blomkålshuvud och sticka in en pinne i den så man har något att hålla i? Billigt som satan! Och så kan man spraya på lite fin färg!

• MulleNuh

snacka om coolt.. Ja en drömvärld!!

JustMeAndMyLove skrev 2008-12-20 21:37:29 följande:
    Haha, jo jo men kan inte motpolerna vara personligheter istället? Och klart att utseede spelar en roll när det gäller attraktion men bara man kunde spola bort hetronormen oh alla stämplar.Fiskar tex. många sorter byter helt enkelt kön för att gynna tillväxten rent biologiskt. Finns inget bestämt manligt kvinnligt, inte äns biologiskt! Tänk vilken drömmvärld :)
  • MulleNuh

Varför inte? Tänk att kunna byta "skepnad" för att göra saker och ting bättre?! Vore ju hur kul som helst!

Då hade jag (iaf för EN dag) bytt så jag hade stora tuttar! Bara för att få känna hur det känns!
    SEN hade jag gjort ändringar som räddat världen!!

Fjosok skrev 2008-12-20 21:40:24 följande:
    Nja, låter inte som en drömvärld för mig Men visst ... tanken är god :)
  • MulleNuh

usch!

Ja det är ju inte sådant man tänker på direkt när man spolar i toan.

Jaa undrar vad grisgödsel har med saken att göra!?

JustMeAndMyLove skrev 2008-12-20 21:45:27 följande:
    Hahahaha!Jo som tjej är man ju också nyfiken på att prova på.. den andra rollen :P Bara för att veta liksom!Men faktiskt så är det så att dessa fiskbestånd hålle rpå att dö ut i många delar av landet. De är väldigt känsliga för hormoner och folk som använder p-piller och liknande spolar ner hormoner som sen når havet.Och grisgödsel ska vara ett problem har jag läst, vet inet riktigt varför. men det händer att helt plötsligt finns det bara honor i fiskbestånden vice versa för att de får falska signaler från hormoner vi spolat ner.Så snar är även den världen borta :(
  • MulleNuh

haha..

Jo skulle va kul att vara en annan för en dag..

Fjosok skrev 2008-12-20 21:59:34 följande:
    Sötningsmedel till läsk vet jag har varit et problem också. Som inte bryts ner utan som mnan spelar direkt ut i naturen, huvva.Annars tycker jag att jag ahr det bra. Men klart, för En dag skulle jag gärna vilja gå från mitt fula jag och vara riktigt vacker och se hur folk på stan reagerade.Sen bli mitt vanliga jag igen
  • MulleNuh

Den enda grisen i vår "by" är väl jag gissar jag på..

Svar på tråden Alternativa bröllop