Alternativa bröllop
Ska finnas en sida som är helt inriktad på just annorlunda bröllop. Goth, i alvstil, medeltida bröllop, massa sånt!
Kan dock inte hitta den igen :S
Ska finnas en sida som är helt inriktad på just annorlunda bröllop. Goth, i alvstil, medeltida bröllop, massa sånt!
Kan dock inte hitta den igen :S
Ja så hette den nog!
Nancy Drew skrev 2008-12-10 14:34:52 följande:
Vi ska ha ett alternativt - normativt bröllop :P
För det första är vi två tjejer och för det andra så KAN jag bara inte ha klänning. Men vi vill ha det mesta "som vanligt".
Förutom att jag då blir en tjej i smoking och en mindre del av gästerna är transvestiter etc. hehe
M ska ha vit klänning med svarta detaljer och sen skitsnyg kostym och hatt till festen efteråt :)
Det var tänkt att allt skulle gå i grönt och rosa men vi skjuter upp bröllopet till höst och kör på svart, brunt och mörkgrönt :)
Kändes mer som vår stil!
Dessutom tänker jag att mamma ska gå med mig till "altaret" (bågen) och Ms mamma och pappa ska gå med henne liksom in från sidorna. :)
Haha, får bjuda halva BT snart :P Passionsblomm aoch några till vill stå med rosa pompoms och hejja på oss också :P
Va mysigt! Det är häftigt att ha såna teman, men är de inte svårt att ordna? :)
Ingen annan som "transar" på bröllopet så att säga?
Jag är tjej och ska ha frack eller smoking :) Vet inte om det innebär att jag är transvestit, antar det om man hårdrar det.
Och ett litet obs där: många blandar ihop transsexuell och transvestit)
Nu blir jag less och måste få klaga av mig till er andra som har lite "udda" bröllop.
När jag berättar lite grann om våra planer så möts jag hela "tiden av:
Ja, det är ju typiskt er att göra allt annorlunda. Känner ni inte att ni hellre vill ha det som det ska vara?"
(Lägg märke till "ska vara")
Hallå?! Vi är lesbiska! Ska jag operera om mig för att det ska duga! Jag TRIVS i manskläder, jag VILL ha smoking eller frack för jag känner mig SNYGG i det. Kanske är transa, orka sätta stämpel på ALLT.
Nu tror hela släkten att vi känner oss tvingade till att göra allt udda bara för att vi känner oss udda. Som om det vore ett psykologiskt undermedvetet tvång som vi borde kämpa med att få bort.
Varför tror ingen på att man gör något för sig själv och för vår egen skull. Måste allt handla om uppmärksamhet?
??!!!
(Skriver av mig och är arg)
Det är väl farligt tror folk. Annorlunda smittar av sig på deras oskyldiga barn och då går världen under.
Nä men det känns ibland som om folk tror det.
Det sjuka är att vi är så himla Svensson så det nästan är pinsamt. Vi bor ihop med två hundar och två katter, letar jobb och bråkar om vem som ska laga mat och vem som ska ta den stora disken. Vi älskar familjeli och inredning och vara ute i skogan.
MEN jag klär mig oftast som en man och DET går inte för sig att vara nöjd med sin kvinnokropp och ändå rivas i killkläder.
Ja jag ve inte, bara tänker högt...
Ja oh ja, man kan inte sy eller rita som man om man inte är gay, de vet väl alla.
Man kan inte meka med bilar och tycka om gocarts om man är tjej heller. Det vore ju att häda mot själva skapelsen.
Hetro, trans och gay går bra men bara så länge de är striotypiska.
Är så trött på manligt och kvinnligt så jag dör av snart, hehe. Vill inte att det ska finnas kvar. Trött på att det görs kurser i genusvetenskap där allt går ut på att acceptera att pojkar kan ha kjol som liten utan att bli bög. Ska det krävas unversitetskompetens för att inse det?
Satt och jublade innombords när jag såg på "Den första garvida mannen". Deras sätt att tänka var så härligt. De ifrågasatte allt när det kom till manligt och kvinnligt.
Nä det är just det tankesättet som får mig att koka innombords. Varning.... herreg..
Jag känner gott om börgar som är väldigt manliga och rejäla "karlakarlar"
Känner en kille som är transvestit men som jobbar som bilmekaniker och tävlar på strippen (bilrace).
Ibland blir jag arg på mig själv för att jag är sån typisk lesbisk tjej. Men jag menar min fästmö är inte alls likadan, hon är välldigt "tjejig" med sitt smink och eviga klädval, inte är hon mindre gay än jag för det?
Ush önska man kunde bara ta bort skiten. Det skull einte finns kvinna, man, hetro, gay, trans, utan bara MÄNNISKA.
Namn och kläder skulle vara helt upp till var och en och etik och moral, hyfs och vett skulle gå ut på att inte skada eller hata.