Inlägg från: litetbröllop09 |Visa alla inlägg
  • litetbröllop09

Alternativa bröllop

ååå här smiter jag in
    har inte riktigt hittat hem någonstans här på bt känner jag..
    vi ska gifta oss hemligt om ett par månader men lite förberedelser är det ju såklart ändå! o man vill ju gärna bolla idéer med NÅN!

tänker mig en enkel klänning för några hundralappar.. (har hittat en på haléns rea för 200!!)
    tänkte damma av skorna jag hade på studenten
    en liten liten blomma... är ju florist själv så jag funderar på om jag kan göra det själv tom.
    sambon ska nog införskaffa sig nya kläder, han hatar dom han har o finkläder är ju bra o ha o nu får han en anledning o köpa nya

det hela kommer gå av stapeln i sälens fjällkyrka o kommer nog bli en jättemysig liten tillställning som vi kan minnas hela livet!

*favoritar tråden*

• litetbröllop09

Jasmina E skrev 2009-01-14 22:08:51 följande:

Låter toppen tycker jag, litetbröllop09. Jag är inte heller så mycket för stora flådiga bröllop (men så får man väl inte säga här på BT!!!)
    nä, nästan den känslan har man fått
    vi vill inte ha all pressen o holabalot som ett "riktigt" bröllop innebär men kan nog gärna tänka oss en avslappnad vanlig middag med närmsta familljen sen istället när korten är framkallade osv då blir det inte så stelt som det hade blivit med bröllop i vår familj osv.. nej, det känns jättebra o göra på detta viset!! många kommer säkert bli besvikna men vi gifter ju oss för vår egen skull!!
  • litetbröllop09

www.halens.se/ProductPage.aspx

funderar lite på den här klänningen... den kan jag ju ha till annat sen med, saknar en sån här i min garderob lite då o då..

kan man ha svart kl'nning när man gifter sig i kyrkan?? =S

• litetbröllop09
    litetbröllop09 skrev 2009-01-14 22:43:38 följande:
    www.halens.se/ProductPage.aspxfunderar lite på den här klänningen... den kan jag ju ha till annat sen med, saknar en sån här i min garderob lite då o då..kan man ha svart kl'nning när man gifter sig i kyrkan?? =S
    ..en fråga till.. kan man dessutom ha svarta stövlar (slimmade enkla sådana) till??? vi gifter ju oss trots allt i fjällkyrkan?? *brr*
  • litetbröllop09

Jasmina E skrev 2009-01-14 22:47:32 följande:

Go for it, go crazy Det är din dag, tror inte det finns några "kyrkoregler" heller, men man kan ju alltid kolla med prällen för säkerhets skull
    om ni kollar på fjallkyrkan.se under bildarkivet från vigslar så verkar det inte finnas klädkoder ser jag nu hihi...
    tänkte mig den klänningen (fast ta bort spännet o kanske sätta dit en rosett för o mjuka till den lite??) o kanske rosa blommor till..
  • litetbröllop09
    passionsblomman skrev 2009-01-14 22:57:51 följande:
    Jag måste säga att jag tror åsikterna om kläder är större bland andra tjejer, än vad de är från kyrkans sida. Klart man kanske väntar ig ngt mått av "anständighet", men jag tror det ska MYCKET till innan ngn skulle säga något.
    eller hur?
    mm.. tar jag LACKstövlar o värsta nät-strumbyxan till den klänningen kanske prästen skulle muttra lite..
  • litetbröllop09
    passionsblomman skrev 2009-01-14 23:06:29 följande:
    Ja, sådana där som går upp på låret, och så snörning hela vägen, med sidenband överst och 20 cm stilettklack!
    hihihihi.. hmm... ja det där ska jag nog allt tänka över
  • litetbröllop09

nu har jag köpt mig min klänning!!! gick upp till stan häromdan o tänkte att "jaja, jag kan ju ta en sväng iallefall...." o i första affären, vad hänger väl där?? på rean dessutom?? o i alla storlekar kvar?? JOO preciiiis en sån klänning som jag hade i huvet!!!! o passade perfekt gjorde den!!! så, för endast 300 riksdaler (halva priset!!) har jag nu fått min brudklänning

• litetbröllop09

missrock: jag TROR det är såhär i kyrkan att man måste ha med två psalmer utöver annan sång osv... (har för mig jag läste det här på bt i ngn prästen svarar tråd..)
    fast det kanske inte var så du menade?

Svar på tråden Alternativa bröllop