Inlägg från: Fenixx |Visa alla inlägg
  • Fenixx

Alternativa bröllop

vi kommer ha musik från sagan om ringen vid ingång och solosång. men utgång har vi inte hittat nån bra låt ännu. vi ska ju vara ute och ha harpa, så ska ju funka till det med. och just utgång ska ju vara lite mer fart och gladfylld så.

• Fenixx

ja så känner vi också med musiken. så tror även den 2a solosången och våran 1a dans blir med nåt inslag med både kärlek och från något med medeltida tema så.

• Fenixx

Missrock>> roligt tema.

kolla in denna sömmerskan, ska vara duktig när man läst av andra och har ett väldigt brett sortiment som hon gör.
    www.adrenalinn.se/

• Fenixx

ja säckpipeman vore ju nåt. jag gillar sånt med. men spana runt på nätet lite, ni kanske hittar någon närmare.

vi ska själva ha en som kan sjunga på alviska och en tjej som spelar harpa.(jag har alltid gillat harpa) och jag råkade på dem 2 tjejerna av en slump när dem spelade på ett arrangemang jag var på. jag tänkte, äh skadar ju inte och fråga, så jag gick fram till dem och hörde efter. visade sig att dem bodde bara ca 4-5mil från där vi ska vara och dem tyckte det lät jätteroligt att få spela på vårat.

• Fenixx

ja jag hoppas det kommer bli bra sarahkka!!

hade varit härligt att sett gamla farmors min om ni kört pantera i högsta volym.

• Fenixx

missrock>> tror du inte du kan hitta en sömmerska som kan fixa åt dig i den stilen då? då kommer du säkert undan med mer i din prisklass du tänkt dig från början. den mörklila tyckte jag var läcker med i ditt galleri. men korsetter är nice alltså.

men från england är det väl inte med risk för tull väl? jag köpte en 50tals klänning därifrån förra året, men jag slapp iallafall.

angående låtar så brukar väl det mest vanliga vara 2 solosånger.

annars för egen del så har vi nu preliminärbokat våran festlokal och vi ska komma dit för genomgång med mat och upplägg osv.
    sen väntar jag på skisser för mina smycken, blir spännande.

• Fenixx

Ja nu är festlokal bokad, dem vill att vi ska komma dit för upplägg nu sen i vår. ska bli roligt att börja få en mer riktig bild framför sig med allt.

• Fenixx

tack! kommer kännas pirrigt att se hur upplägget kommer vara och vad man ska göra/säga... jag menar inte varje dag man planerar sånt här haha.

förstår att du längtar med!!

• Fenixx

ja har funderat lite på dukningen, så du (och andra med såklart) kan väl säga eran åsikt om min idé...

vi ska ju ha LOTR(sagan om ringen) som grundtema inbakat med medeltid för att förenkla till gästerna.
    och vi ska ha ett litet E-bord, och släkten ska sitta på ett bord och 2 bord blir kompisbord. men jag tänkte att varje gästbord kan man dekorera efter ett land frågan sagan om ringen och döpa bordet efter det. Tex Rivendal och dekorera alv-aktigt, Shire och dekorera så det blir hobbit-aktigt. om du hänger med... vad tycker du eller blir det för mycket?

• Fenixx

ja nu håller min smyckestillverkare på att göra mina smycken, har skickat mitt mått osv, är såå spännande.
    har beställt hårsmycke, halsband och örhängen i samma stil.

• Fenixx

skoj med en ny i tråden, välkommen kiddy! härligt med personlig touch! ni får visa bilder sen. jag älskar säckpipa själv!

• Fenixx

då får vi ge oss lite till tåls med klänningen då.

• Fenixx

nästa helg ska vi iväg och titta på en jätteläcker lokal som har grottgångar och en lokal i grottan med gamla stora ekstolar och stort "runda bordet", massa stora ljusstakar osv hade varit såå läckert för temat.

• Fenixx

ja är ju verkligen läckert med säckpipa...
    vi kommer ha harpa själva och våran solist ska sjunga en sång på alviska.

mm är ju det där att måttbeställa från andra länder, helst vill man ju komma och prova en gång iallafall. ska själv till våran sömmerska i höst.

ni som vill kan kika i mitt galleri på lokalen som lockar väldigt mycket att ha bröllopsmiddagen i.

• Fenixx
    SweetSun skrev 2009-03-03 12:05:51 följande:
    Jättehärig lokal fenixx!!!!
    tack! ska bli spännande att se hur det är i verkligheten! ska dit nästa helg. får hoppas bilderna inte bedrar.
  • Fenixx

med tanke på vårat tema så skulle jag ju kunna komma med "vanligt" utsläppt hår.
    men jag har rakt platt hår så jag vill ha lite lockar och volym på håret, så ska försöka hitta ett bra ställe som gör både hår och smink. tänkte ha något halvuppsatt och så ha mitt hårsmycke i också.

vad för slags frisyr ska du ha sweetsun? finns många fina från den tiden.

• Fenixx

tjusigt, kommer bli riktigt fint allt! och med tanke på erat val av vigselplats med. kommer se fram emot bilder från erat bröllop sen sweetsun.

• Fenixx

jaa visst vill man!
    så sätt bra i dagens samhälle när många har digitalkameror och systemkameror att man kan få måånga och fina kort.

• Fenixx
    sarahkka76 skrev 2009-03-09 20:06:40 följande:
    går inte den här tråden ut snart? Kanske man ska göra en ny?
    ja men kör du igång en ny och länka i den till våra äldre...så fler folk kanske får inspiration att köra sin stil.
Svar på tråden Alternativa bröllop