• Plummis83

    Vilka ska bjudas???

    Hmm jag har hela tiden trott att det var brudens vänner som ska på brudens möhippa å mannens vänner som är med på svensexan?? Är det inte så??

    Mina vänner som håller i min sk möhippa ville ha nummer till alla vänner på min blivandes sida oxå!! Måste de verkligen med?? Jag umgås bara med de när jag är med min sambo!! Har inget emot de men det har inte blivit att jag har träffat de privat!!

    Min sk möhippa kommer vara blandade tjejer och killar då jag har fler killkompisar än tjejkompisar!
    (Skriver sk möhippa just pga blandningen killar å tjejer)

  • Svar på tråden Vilka ska bjudas???
  • momi boki

    du bestämmer ju själv vad du vill ha med dig fär vänner, helt upp till dig , jag skulle då välja mina vänner jag träffar privat! kanske inte de gemensama vännerna

  • chokladflingan

    jag tycker verkligen att bara nära vänner till bruden ska vara med på en möhippa. En möhippa är inte nån slags förfest för alla som är bjudna på bröllopet! Det Ska ju vara en kväll för bruden med hennes närmaste vänner!
    jag skulle inte vilja ha med alla på min möhippa i alla fall.

  • Plummis83

    Precis så känner jag oxå, men det verkade som om de som håller i möhippan blev lite sura för att jag inte ville ha med de andra oxå!!

  • Villesmamma

    jag har lämnat in en lista på dom jag vill ha med. Tärnorna som ska hålla din möhippa måste väl ändå kolla med dig hur du vill ha det. Stå på dig!!!! Prata med dom och säg att du vill ha en personlig möhippa med dina NÄRMASTE vänner.

  • shakynose

    momi boki skrev 2008-12-12 11:17:09 följande:


    du bestämmer ju själv vad du vill ha med dig fär vänner, helt upp till dig , jag skulle då välja mina vänner jag träffar privat! kanske inte de gemensama vännerna
    Nja, det är ändå upp till vännerna att ordna möhippa. Plummis83:
    Har du önskemål så tala med dem om det! Men mitt tips är att släppa det helt och lita på att dina vänner ordnar en kul fest för dig!

    Om du vill ha en särskild fest innan bröllopet med bara dina närmaste så varför inte ordna en själv?

    En möhippa eller en svensexa kan faktiskt vara ett jättekul sätt för gästerna att lära känna varandra innan bröllopet. Nuförtiden är det ju inte direkt sista kvällen man kan festa med gänget, även gifta kvinnor och män går ut på krogen obland.
  • Plummis83

    Nu var det ju inte frågan om själva möhippan utan vilka som ska vara med på det!!! Jag har alltid trott att det var något för bruden å hennes bästa vänner!! Det är så jag vill ha det iaf!! Sen bestämmer jag ingenting, vet att jag skrivit en tidigare tråd om det men det har jag släppt nu och litar på mina vänner som håller i det MEN jag måste väl ändå få komma med synpunkter om vilka som ska vara med!!!


    shakynose skrev 2008-12-12 14:27:44 följande:
    momi boki skrev 2008-12-12 11:17:09 följande:
    Nja, det är ändå upp till vännerna att ordna möhippa. Plummis83:Har du önskemål så tala med dem om det! Men mitt tips är att släppa det helt och lita på att dina vänner ordnar en kul fest för dig!Om du vill ha en särskild fest innan bröllopet med bara dina närmaste så varför inte ordna en själv?En möhippa eller en svensexa kan faktiskt vara ett jättekul sätt för gästerna att lära känna varandra innan bröllopet. Nuförtiden är det ju inte direkt sista kvällen man kan festa med gänget, även gifta kvinnor och män går ut på krogen obland.
  • shakynose
    Plummis83 skrev 2008-12-12 14:30:11 följande:
    Nu var det ju inte frågan om själva möhippan utan vilka som ska vara med på det!!! Jag har alltid trott att det var något för bruden å hennes bästa vänner!! Det är så jag vill ha det iaf!! Sen bestämmer jag ingenting, vet att jag skrivit en tidigare tråd om det men det har jag släppt nu och litar på mina vänner som håller i det MEN jag måste väl ändå få komma med synpunkter om vilka som ska vara med!!!
    Ta det lugnt
    Visst får du komma med synpunkter, det är ju bara att prata med dem. Om du absolut inte vill ha några andra närvarande vid möhippan så borde dina vänner ta det på allvar.

    Men varför inte ordna en fest själv för dina närmaste? Kunde inte det vara en bra kompromiss?
  • Emmet99

    En del gör ju så att det är möhippa och svensexa samma dag då alla hittar på roliga grejer på varsitt håll, men att de senare sammanstrålar allesammans på kvällen för en gemensam avslutning. Det kan inte vara något sådant de har planerat?

    Att de ber om nummerna innebär väl inte att de automatisk skall vara med, kanske är något helt annat de har i tankarna?

    Jag kommer också ha blandad, annars blir det bara 4 tjejer förutom mig, haha! Sen har vi en kompis som har panik för att hon är lika god vän med min kille som med mig så hon hoppas att de inte är samtidigt så hon slipper välja =) (tur hon är tärna så hon har ngt att säga till om )

  • Emmet99
    Plummis83 skrev 2008-12-12 13:32:40 följande:
    Precis så känner jag oxå, men det verkade som om de som håller i möhippan blev lite sura för att jag inte ville ha med de andra oxå!!
    sorry, missade det inlägget
  • passionsblomman

    Nej, jag tycker inte att en eventuell möhippa,vad som ska hända, när den ska ske, eller vem som ska vara med eller någonting alls är upp till bruden.
    Det är en överraskningsfest som ordnas av brudens vänner för att fira av henne som "ungmö". Det är ju inte ens självklart att någon måste fixa en sådan för en.
    Det enda jag tycker man kan göra är att hinta lite om att man kanslke inte skulle uppskatta "förnedringsvarianten" eller kanske tom helst slipper möhippa.

    Vilka som väljer att delta för att fira av dig, bestämmer de som ordnar det hela.
    Kan tillägga att det varit mycket lyckat att träffa s i förväg i ett par fall där vänskapskretsen varit ganska bred och många aldrig sett varandra förut. Det gjorde själva bröllopsfesten väldigt mycket roligare.

Svar på tråden Vilka ska bjudas???