• Blixten78

Tips på bröllopsresa i Aug-Sept, gärna nått exotiskt!?

Jag och min blivande fru vill gärna ge oss av ganska snart efter det att vi gift oss den 8:e augusti. Alltså gärna i augusti-september. Vi är ute efter en avkopplande men sevärd semester på nått exotiskt ställe. Alla idéer är välkomna...

• Svar på tråden Tips på bröllopsresa i Aug-Sept, gärna nått exotiskt!?
  • Emmet99

Vi har just kommit på att vi vill åka till Ghana på bröllopsresa. Nu har vi iofs en kompis som jobbar där, men tänk vad häftigt att tex åka med rosa bussarna och gå på safari osv =)

• Miss Sofie

Ar det nan som har flera forslag? Vi ska oxa pa smekmanad i augusti-september.
    Funderade pa att kanske aka till Schweiz, ska ju vara vackert pa sommaren, men det ar val inte sa exotiskt :)

• Miafiahallonfjärt

Vi åkte till Thailand och de något mindre svensköversvämmade öarna Koh Tao och Koh Samui. Annars Malaysia, Bali, Dubai?

• N79

Vi bokade vår bröllopsresa igår.... Vi åker 2-15 augusti och hittade den perfekta resan, tror vi... .

Vi åker till Miami beach 2-8 augusti, hyr bil där och åker runt till lite olika stränder och sevärda platser i Florida. Den 8:e augusti hoppar vi på en lyxkryssare och åker till olika karibiska öar i 7 nätter. Det blir stopp på Haiti, Jamaica, Grand Cayman och Mexico innan vi anländer till Miami beach igen för att flyga hem den 15/8. Visst låter det helt underbart??

Jag längtar så himla mycket!!

• Miafiahallonfjärt
    N79 skrev 2008-12-30 09:18:05 följande:
    Vi bokade vår bröllopsresa igår.... Vi åker 2-15 augusti och hittade den perfekta resan, tror vi... .Vi åker till Miami beach 2-8 augusti, hyr bil där och åker runt till lite olika stränder och sevärda platser i Florida. Den 8:e augusti hoppar vi på en lyxkryssare och åker till olika karibiska öar i 7 nätter. Det blir stopp på Haiti, Jamaica, Grand Cayman och Mexico innan vi anländer till Miami beach igen för att flyga hem den 15/8. Visst låter det helt underbart??Jag längtar så himla mycket!!
    Wow! Va kostar en sån drömresa??
  • Blixten78

Tackar för tipsen, kan säga att jag och min blivande gjorde precis den resan i nov, en vecka i Miami och Orlando med hyrbil, och sen exakt den kryssningen med Royal Caribbean... Jag kan meddela att ni kommer fa en kanonresa. RC är verkligen superbra, med service, god mat osv...

Vi hittade flygbiljetter fran Frankfurt (bor i Tyskland) för 4000 per person, kryssningen med insideshytt kostade 6500 per person, sen bode vi pa Ocean Drive pa ett bra hotell som heter Avalon, ca 100 dollar natten veckodagarna, runt 150 pa helgen... Viktigt att veta att de flesta priserna man far när man kollar är exkl skatt.

Vi funderar pa Fillipinerna, men jag tycker det e svart att hitta natt i aug-sept där det inte är regnperiod...

• hgav

hej, min drömresa är till Galapagos... så hade vi inte haft barn skulle nog vår bröllopsresa gått dit.
    Flyg till Ecuador med lite vandring där och sedan en veckas båtresa runt Galapagosöarna.

Själv kom vi precis hem från en fantastisk solsemester i Brasilien - Natal/ Pipa.
    Härliga stränder stora vågor och jätteskön värme. Kan rekommenderas om man bara vill slappa och kanske bada med vilda delfiner(stan är pytteliten så det finns inte särskilt mycket att göra)

• N79

Vi kommer att flyga från Stockholm till Miami T&R för båda ca 14000 kr och hotellet i Miami går på ca 6000 kr (för 6 nätter). Kryssningen valde vi att ta en hytt med balkong för att njuta lite extra av havsutsikten så kryssningen gick då på 17800 kr för oss båda.

Det blir ca 38 000 kr. Sedan tillkommer bilhyra ca 1000 kr och mat och dryck i Miami för på båten ingår ALLT (ej alkohol men allt annat).

Inte en superbillig resa, men det är ändå bröllopsresan och den kommer att vara värd pengarna tror jag.

Brasilien är en annan drömresa jag har....låter härligt!

• Emmet99

apropå Brasilien! Jag har bott där fyra år, och mitt absoluta favoritställe där är en liten stad som heter Paratí

en.wikipedia.org/wiki/Paraty

Denna lilla stad är fullkomligt orörd kolonialstad från tiden Brasilien var en portugisisk koloni. Gatstenarna (som är stoora) är ballaststenar från skeppen som kom och gick, och eftersom man var rädd för pirater byggdes den så lågt vid vattnet att den inte skulle bli sedd utifrån. På grund av detta sveper tidvattnet upp på gatorna vid fullmåne, vilket även innebar/innebär att stadens gator blev effektivt rengjorda =) Det är väldigt stillsamt och man kan åka på olika turer som att tex titta på fantastiska vattenfall, snorkla osv. Flygfiskar finns det massor av också.

Man vill kanske inte vara där längre än några dagar eftersom det inte är så stort, men som en del av en brasilienresa är det ett måste =)

Svar på tråden Tips på bröllopsresa i Aug-Sept, gärna nått exotiskt!?