Nått fel med Pojkar som Lucia?
Jag tycker det är coolt med killar som vill (och får) vara lucia! Men då ska tjejerna få vara stjärngossar också! Tror inte att det tillåts alla ggr heller... Tyvärr
Jag tycker det är coolt med killar som vill (och får) vara lucia! Men då ska tjejerna få vara stjärngossar också! Tror inte att det tillåts alla ggr heller... Tyvärr
Det är konstigt tycker jag att pojkar får sämre betyg, med tanke på att det är de som tar mest plats i klassrummet och tjejerna sitter mest tysta och visar inte vad de kan... Men tjejerna får väl bättre resultat på det skriftliga, så det beror väl på vad man tycker väger tyngst... Personligen tycker jag att både muntliga och skriftliga prestationer ska vägas in, eftersom man är olika bra på olika saker. Sen kan det ju vara så oxå att flickorna lär sig mer eftersom de inte är upptagna med att "stöka" så mycket...
Jaa... varför inte? Vore ju definitivt annorlunda och säkert ganska roligt! Och varför ska barnen inte få klä ut sig som de vill, för det är ju faktiskt det dom gör, klär ut sig. Hur många pojkar och flickor har inte "bytt kön" eller testat andra roller i leken.
Och så kan jag tillägga att min mormor var jultomte när jag var liten. Med lösskägg och allt! Sug på den ni! =)
Filosofiskt? Ok... Jag tror att Gud är vad man gör Gud till.
Haha, Passionsblomman, underbart!! =) Både Gammelfarfartomten och Darth Vader!
Att små pojkar vill vara lucia tycker jag tyder på att världen trots allt är på väg åt rätt håll.
Väl talat Brudgummarna!
Pax för R2D2!
Vem har sagt nåt om att likrikta barnen? Det är ju barnen själva som bett om att få vara något annat än vad som förväntas av dem, ingen som tvingat dem.
Håller med!