• 2009FruD

Viktväktare?

Hej, Svanboet!

Jag går med dig till VV i Borås, jag behöver också någon som "drar" och jag känner igen mig så i din historia. Jag har försökt gå ner i vikt och lyckats till och från men nu känner jag en motivation av sällan skådat slag.

Jag antar att du har någon form av egen inkomst så strunta i killen i denna fråga och så unnar vi oss att gå till VV. Det funkar ju när jag var 22-23 år gick jag ner 17-20 kg under ett halvår, nu är jag 27 och väger lika mkt som innan jag gick ner. Aj aj hur jkunde jag vara så dum att jag gick upp?

Det vore kul att ha någon att gå. Snälla?

• 2009FruD

Visst är Colting bra! Lånade dock ut boken till min vän som nu inte hittar den... och dessutom har hunnit med en flytt. Ja ja dags att köpa en ny!

Jag styr min kos till VV på måndag 12/1. Jag har dragit igång med träning men det gjorde jag redan vecka 1. Jag kör ett komma igång med löpning-schema så v 8 ska jag kunna springa 30 minuter i sträck. Coolt om det funkar! Jag ser det som experiment men det gör i alla fall att jag kommer ner till gymmet minst 3 ggr i veckan. Annars kör jag yoga som vanligt, oftast 1 gång i veck men ska nog försöka få in 2 kortare hemmapass(20-30 min) framöver.

• 2009FruD

Hej!

Jag var på VV i Borås i måndags. Så jag är inne på min fjärde points dag. Det går bra, men idag har jag varit på kurs och det har medfört dålig mat val + missade mellanmål. Nu är jag superduper hungrig men som tur är har jag motionerat en hel del denna vecka och har därför extra points att äta.

På måndag får vi se hur det gått! Jag tror att det kommer att gå bra och framför allt har det känts väldigt enkelt. Det känns bra och jag mår bra av att äta lagom.

Kramar till er andra och pepp!

• 2009FruD

Hej igen!

Första VV-veckan innebar en viktminskning på 1,4 kg. Det känns bra och jag lärde mig under veckan att jag måste välja vem/vilka jag umgås med. Hade en riktig lågvattenmärkesdag på lördagen då jag åt (chips och godis) för 2,5 dagars(!) points ranson. Som tur var skötte jag mig exemplariskt de andra dagarna vilket blev räddningen denna vecka. Men lite synd för minskning skulle ju varit ännu bättre om jag inte fallit av banan så totalt i lördags.

Hur går det för er andra? Funkar det bra utan VV?

Svanboet: Vad är det för motionsprogram du har? Det låter intressant...

• 2009FruD

Jag tycker det går bra med VV. Det känns som om jag börjar komma in en "naturlig" livsstil med att tänka på maten och träning. Igår var jag på Babbel och åt gott. Idag kommer en kompis hit och vi ska laga mat. Men jag kör stenhårt VV-tänk på veckorna för att kunna ha utsvävningar på helgerna. Innan då tyckte jag att jag var värd godis och fet mat jämt, nu tycker jag att jag är värd en funktionell kropp som jag trivs i. Dessutom vill jag köpa mina kläder på Zara och då får man ju anpassa sig.

• 2009FruD

Hej!

Nu har jag varit och vägt mig igen. -0,4 kg den här gången. Jag känner mig inte nöjd alls, men det borde jag vara för det är ju ett minus trots allt. Men jag har verkligen hållt mig till mina points trots utsvävningarna i helgen. I och för sig kanske jag räknade felaktigt på restaurangmaten, det är ju trixigt som attans att få koll på sånt som andra lagat men jag tyckte att jag tog i lite lagom i beräkningen. Jag är också urusel på att dricka vatten på dagarna, det får bli veckans mål att dricka 1,5-2 l per dag.

• 2009FruD

Denna vecka går crappigt men det visste jag redan från början. Konferenser, nätverksträffar och heldagsutbilningar på annan ort. Inte lätt att äta rätt. Har haft en bra dag och det ger inga minus. Hoppas att jag har stått still på måndag.

• 2009FruD

Hallå igen!

Roligt att de att det går bra för er!

19 points låter tokjobbigt, glad att jag har 22 points för tillfället även om det tyder på att jag har fler kilon att gå ner.

Denna vecka blev det ett minus på 0,4 kg. Jag är superglad över det. Som ni vet trodde jag att jag skulle stå still. Helgen var tokrolig och jag kryssade glad fram mellan konferensgodiset utan att smaka. Dock åt jag av en fantastisk tårtbuffé till kaffet.

Nu är det en normal vecka igen så jag tror att jag ska lyckas få till ett större minus nästa vecka.

Svar på tråden Viktväktare?