• Svanboet

Viktväktare?

Som många andra blivande brudar är jag i behov att att minska min storlek. Det rör sig om en ganska stor mängd (drygt 30-40 kg) och jag har alltid lyckats när jag varit med i viktväktarna och funderar därför på att ge det ett nytt försök efter nyår. Eftersom jag alltid går själv tycker jag att det fort blir tradigt och väldigt tråkigt att gå iväg på mina möten och hålla motionen igång. Jag söker därför sällskap, vare sig man kan tänka sig att gå dit tillsammans (Göteborg) eller om man bara vill hänga på tråden. Blir vi ett par stycken som kan följas åt i vår resa mot ett hälsosammare liv tycker jag att det vore mycket roligare. Vill man inte kluddra i tråden går det bra att skriva i min gb eller inboxa.

• Svar på tråden Viktväktare?
  • 27juni2009

Tjoho, här e en som verkliegns kall försöka amsa sig iväg till vv efter juluppehållet.
    Har ca 10kg tror jag som skall bort till bröllopet i juni.
    Jag har varit med tidigare innan greviditeter o då gick jag ner 8kg på 3 mån så jag hoppas de e lika enklet denna gång, torligtvis inte tyvärr eftersom jag redan nu är under min dåvarande slutvikt. ( jag hoppade av då vi bestämde oss för o bli gravida)
    Men men varje minuskilo är positivt
    När skall du ha nått i mål?
    Tyvärr får vi nog nöjja oss m att följa varandra i tråden då jag bor iskåne

• skille

Jeg blir med deg! Bare si når og hvor.

• Svanboet

Jag har inget specifikt datum för att nå i mål och det tycker jag känns både skönt och lite stressande för jag har inget som tvingar mig att sköta mig. Jag har däremot förhoppningar om att orka springa Göteborgsvarvet i maj 2010 och då vill jag gärna ha tappat allt och vara i bra trim. Jag hoppas att det ska vara enkelt, gå lagomt fort och erbjuda ett nytt sätt att ahntera mitt liv och mina (nya) vanor. Med realistiska målsättningar hoppas jag på målgång under vintern/våren 2009-2010.

• Svanboet

Roligt! Då blir vi två!

skille skrev 2008-12-15 10:38:17 följande:
    Jeg blir med deg! Bare si når og hvor.
  • Im yours

Jag vill oxå vara med. Ingen mening att dra igång nått före jul. Men efter julhelgerna då smälller det till. Kul att vi är några som följs åt på vägen.

• Svanboet

Får jag fråga var i vårt avlånga land vi finner dig, mer eller mindre exakt duger bra. Det kan ju vara roligt om du också vill gå med på möten i Göteborg så får vi en liten grupp i gruppen kanske.

Im yours skrev 2008-12-15 11:59:19 följande:

Jag vill oxå vara med. Ingen mening att dra igång nått före jul. Men efter julhelgerna då smälller det till. Kul att vi är några som följs åt på vägen.
  • mattiasmarie

Jag är med i vv har nyligen fått barn o behöver bli av med 13kg

• Svanboet

Starkt av dig mattiasmarie att gå med innan alla helgerna. Vi andra fegar lite och väntar till efteråt, kanske så vi inte behöver ha så dåligt samvete när vi smaskar all god julmat och bubbel till nyår.

Samma fråga till dig... vart i vårt avlånga land befinner du dig?

Svar på tråden Viktväktare?