• Svanboet

Viktväktare?

Som många andra blivande brudar är jag i behov att att minska min storlek. Det rör sig om en ganska stor mängd (drygt 30-40 kg) och jag har alltid lyckats när jag varit med i viktväktarna och funderar därför på att ge det ett nytt försök efter nyår. Eftersom jag alltid går själv tycker jag att det fort blir tradigt och väldigt tråkigt att gå iväg på mina möten och hålla motionen igång. Jag söker därför sällskap, vare sig man kan tänka sig att gå dit tillsammans (Göteborg) eller om man bara vill hänga på tråden. Blir vi ett par stycken som kan följas åt i vår resa mot ett hälsosammare liv tycker jag att det vore mycket roligare. Vill man inte kluddra i tråden går det bra att skriva i min gb eller inboxa.

• Svar på tråden Viktväktare?
  • Svanboet

Två veckor med träning avklarad och nu börjar tekniken komma tillbaka. Är ohyggligt frestad att prova vågen men jag misstänker att jag skulle bli förtvivlad (negativ sinnesstämning). Hur går det för er andra?

• 2009FruD

Jag tycker det går bra med VV. Det känns som om jag börjar komma in en "naturlig" livsstil med att tänka på maten och träning. Igår var jag på Babbel och åt gott. Idag kommer en kompis hit och vi ska laga mat. Men jag kör stenhårt VV-tänk på veckorna för att kunna ha utsvävningar på helgerna. Innan då tyckte jag att jag var värd godis och fet mat jämt, nu tycker jag att jag är värd en funktionell kropp som jag trivs i. Dessutom vill jag köpa mina kläder på Zara och då får man ju anpassa sig.

• Svanboet

Duktigt FruD!

Det tar en stund och sen verkar liksom vanorna sätta sig lite. Det är bra att du bestämt att det är endast på helgerna som utsvängningar är tillåtna, annars blir det lätt alla dagar när det bär emot.

Själv kunde jag inte motstå frestelsen att ställa mig på vågen imorse fast jag itne skulle väga mig förän 10 veckor gått av mitt program. Inte väldigt muntra nyheter direkt emn det går i alla fall inte åt fel håll. Får försöka tänka att det är bara två veckor in i programmet så det är itne konstigt om det inte hänt så mycket, hopp finns fortfarande

• 2009FruD

Hej!

Nu har jag varit och vägt mig igen. -0,4 kg den här gången. Jag känner mig inte nöjd alls, men det borde jag vara för det är ju ett minus trots allt. Men jag har verkligen hållt mig till mina points trots utsvävningarna i helgen. I och för sig kanske jag räknade felaktigt på restaurangmaten, det är ju trixigt som attans att få koll på sånt som andra lagat men jag tyckte att jag tog i lite lagom i beräkningen. Jag är också urusel på att dricka vatten på dagarna, det får bli veckans mål att dricka 1,5-2 l per dag.

• 27juni2009

igår skrev jag in mig på v v!!
    skall ner 4 kg för att hamna på rätt sida bmi, sen har jag upp till 12 kg till ajg kan bli av med utan att bli för smal. e glad om jag komemr ner till mitt 10% mål innan bröllopet m tanke på andra omständigheter runt om kring

• Svanboet

Bli inte modslagen. Det är ju precis rätt mängd för att det inte ska vara "vattenvikt". Alla minus är bra minus och jag hoppas att du inte ger upp nu. Jag vet att det är lätt att tappa sig i drömmar om hur fort det ska gå när de första vekorna ger stora resultat. Sakta med säkert är bättre än fort och fläkt. Lycka till resten av veckan!

2009FruD skrev 2009-01-26 19:38:09 följande:
    Hej!Nu har jag varit och vägt mig igen. -0,4 kg den här gången. Jag känner mig inte nöjd alls, men det borde jag vara för det är ju ett minus trots allt. Men jag har verkligen hållt mig till mina points trots utsvävningarna i helgen. I och för sig kanske jag räknade felaktigt på restaurangmaten, det är ju trixigt som attans att få koll på sånt som andra lagat men jag tyckte att jag tog i lite lagom i beräkningen. Jag är också urusel på att dricka vatten på dagarna, det får bli veckans mål att dricka 1,5-2 l per dag.
  • 2009FruD

Denna vecka går crappigt men det visste jag redan från början. Konferenser, nätverksträffar och heldagsutbilningar på annan ort. Inte lätt att äta rätt. Har haft en bra dag och det ger inga minus. Hoppas att jag har stått still på måndag.

• 27juni2009

ohhhh va svårt de e att hålla sig till 19 points minns inte att jag tyckte de var lika svårt sist....
    MEN äldre o fått mer goda vaonor + att jag då fick äta några fler points. Gubben min får äta 35 ja ja jag får börja försöka motioner aså jag får extra points där. Mne ingen start denna veckan m motion, e nog på väg m nån förkylning elelr liknade, lite små lätt feber Hopaps iallafall på - på vågen på tisdag så man blir sporrad att fortsätta

• Svanboet

Efter tre veckor har jag bara missat en enda träning pga en deadline som jag försökta hålla på jobbet. Var för trött för att orka träna.

Måste erkänna att jag "råkade" stå på vågen här om dagen och väldigt positivt var det ju inte vilket känns tråkigt men gullet säger att det syns så jag får försöka tro på honom. Jaja motionen är ju också till för orken och figuren, inte bara för vågen. Det känns bättre i alla fall.

• 27juni2009

svanboet: mät dig, det ger mycke bättre resultat om du tränar o de e ju som sagt itne bara kilona som räknas utan figuren o välmåendet framför allt.
    Jag skulle mätt mig i tisdags efter inskrivningen, emn fick migrän så jag orka inte, men imorgon skall de mätas. ajg har sparat lappen m måtten sen 2001 när jag gick på vv o de efantastikst o se vad ett par få kilo gör på omfånget på kroppen. så mät dig o får fortsatt inspiration till dion flitiga träning

• Svanboet

Idag har jag varit duktig! Som vanligt när jag är på resande fot nu för tiden är jag delar jag mycket av min tid med parhäsyten Frida som är en atlet av stora mått. Hon inspirerar mig till lite extra ork och träning och goda vanor vid frukostbuffén. Det är en liten extra kick varje gång och idag har hon sällskapat med mig nära tre varv runt löpbanan.

Eller... ja vem det nu var som sällskapade med vem låter vi vara osagt men det slutade i alla fall med att jag har idag samlat ihop nära 2h promenad och 1km lättare jogging. Fast jag känner redan nu att jag kommer samla på mig träningvärk till imorgon och då blir det lite extra tag på gymmet för tro inte att det går att slöa sig igenom ett pass när Frida är med inte. Nu ska jag sova gott helöa natten och drömma om morgondagens frukost... fast jag är ju inte direkt hungrig för jag åt en rejäl middag ganska nyss.

• 2009FruD

Hallå igen!

Roligt att de att det går bra för er!

19 points låter tokjobbigt, glad att jag har 22 points för tillfället även om det tyder på att jag har fler kilon att gå ner.

Denna vecka blev det ett minus på 0,4 kg. Jag är superglad över det. Som ni vet trodde jag att jag skulle stå still. Helgen var tokrolig och jag kryssade glad fram mellan konferensgodiset utan att smaka. Dock åt jag av en fantastisk tårtbuffé till kaffet.

Nu är det en normal vecka igen så jag tror att jag ska lyckas få till ett större minus nästa vecka.

• 27juni2009

-0,3 inte direkt en tok sporre att gå viadre på MEN som gubben sa, det var ett - o du har haft svråt m pointsen, var nöjd! ok då lite halvnöjd i så fall Men min konsulent sa att eftersom jag inte har jättemycke att gå ner (villner ca 10kg) så kan de ta sin lilla tid att få fart på det....
    Får hoppas på det för de e ju snart dags att äta till klänningen känns de som...
    FruD va bra att kunna gå ner trots tårtbuffe, men de e ju så vi ska leva, man måste unan sig livets goda imelean åt oxå om man sk akunna fortsätta leva med denna ksotomställning så kan man ju inte förbjuda sig att äta tårta på fest osv, de handlar ju om mängder o hur ofta man snaskar
    Behöver ju inte betyda att du har mer än mig att gå ner nu längre när vikt, längd rörelse på dagtid osv räknas in i pointsen, jag e tex mest stillasittandes o får då 0 points för det....

• Svanboet

Roligt att det går ner för er tjejer. Jag sitter idaqg mätt på mitt hotellrum och myser i sängen efter en pizza-buffe på Pizza hut. Visst blandade jag sallad med pizzan och drack light men jag behöver verkligen träna mssor för att bli av med detta kan jag säga. Har liksom varit en sån dag idag och jag kände att om jag ska orka morondagen måste jag ha mig lite "tröst".

Det är jobbigt med kurskamrater och olika viljor och olika sätt att se på saker. Det ska bli så himla skönt att åka hem imorgon. Gud vad jag saknar snuttisen där hemma...

• Svanboet

Urka! idag är ingen bra dag...
    Som vanligt när det händer saker (eller inte händer) så tar jag mig en lång titt i spegeln och funderar över varför i hela friden min käraste tycker att han vill spendera livet tillsammans med mig. Inte nog med att jag är fet, jag är dessutom ful, finnig och inte speciellt snäll. Jag har dåligt humör ofta och bestämmer på tok för mycket åt oss båda.

Vad gör man en dag som denna? - Håller huvudet lågt och hoppas på en bättre dag imorgon... jag känner mig inte det minsta snygg, hur ska jag då kunna se glad ut och låta bli kakorna?

• hujjedamejj

Hej. väger in mig ikväll hos vv... får se sen hur många kg som ska bort från mig...

• Svanboet

Roligt att du hittat till våran lilla grupp. Lycka till i din resa och jag hoppas du hänger kvar här i tråden så stöttar vi varandra på vägen.

Svar på tråden Viktväktare?