• Svanboet

Viktväktare?

Som många andra blivande brudar är jag i behov att att minska min storlek. Det rör sig om en ganska stor mängd (drygt 30-40 kg) och jag har alltid lyckats när jag varit med i viktväktarna och funderar därför på att ge det ett nytt försök efter nyår. Eftersom jag alltid går själv tycker jag att det fort blir tradigt och väldigt tråkigt att gå iväg på mina möten och hålla motionen igång. Jag söker därför sällskap, vare sig man kan tänka sig att gå dit tillsammans (Göteborg) eller om man bara vill hänga på tråden. Blir vi ett par stycken som kan följas åt i vår resa mot ett hälsosammare liv tycker jag att det vore mycket roligare. Vill man inte kluddra i tråden går det bra att skriva i min gb eller inboxa.

• Svar på tråden Viktväktare?
  • 2009FruD

Visst är Colting bra! Lånade dock ut boken till min vän som nu inte hittar den... och dessutom har hunnit med en flytt. Ja ja dags att köpa en ny!

Jag styr min kos till VV på måndag 12/1. Jag har dragit igång med träning men det gjorde jag redan vecka 1. Jag kör ett komma igång med löpning-schema så v 8 ska jag kunna springa 30 minuter i sträck. Coolt om det funkar! Jag ser det som experiment men det gör i alla fall att jag kommer ner till gymmet minst 3 ggr i veckan. Annars kör jag yoga som vanligt, oftast 1 gång i veck men ska nog försöka få in 2 kortare hemmapass(20-30 min) framöver.

• Svanboet

Idag har jag simmat i 60 minuter... blev nära 1000m skulle jag tro. Inte riktigt lika snabb som jag brukarde vara förr i tiden men det kommer nog. Det var ohyggligt skönt att få glida genom vattnet och känna hur musklerna användes efter flera veckor av stillasittande.

• fröken sjunfors

Jag fick ett wii fit i julklapp, och för min del som verkligen har "sovande muskler" så känns det efter ett pass Roligt är det också! Ska masa mig mer att gå ut promenader också och försöka lägga upp vilka dagar jag ska gå på pass på gymmet! Känns skönt att ha lite att se fram emot..

• Svanboet

Morgonpromenad idag, konstiga matvanor under gårdagen och nu snurrar det mest runt annat i huvudet. Ska åka till Sthlm i helgen och det kräver viss planering eftersom vi måste åka redan fredag kväll. Har en bit att köra.

Jag och min älskade ska gå på turkiskt bad (Blue hamam) och sedan blir det middag med mamsen och hennes man i Vås. Flänger lagomt men sen lugnar det ner sig igen.

Jag väntar med spänning på att få höra hur det går för er som har börjat med VV-programmet. Har ni koll på pointsen? Hur går motionen? Har ni hunnit väga in några resultat?

• Svanboet

Då bär det av till det nya gymmet för första träningen. *gulp* Hoppas det går bra och att jag överlever. Jag har inte klarat av att hålla koll på maten, lite gramsen blir jag på mig själv men nu är det som det är med det. "Jag börjar på måndag" slår liksom aldrig fel.

• fröken sjunfors

"Jag börjar på måndag" är verkligen min melodi. Sån dålig självdisciplin!

Har faktiskt inte börjat på VV än.. Vet inte riktigt när jag får tummen ur för att gå dit heller, suck!!

• 2009FruD

Hej!

Jag var på VV i Borås i måndags. Så jag är inne på min fjärde points dag. Det går bra, men idag har jag varit på kurs och det har medfört dålig mat val + missade mellanmål. Nu är jag superduper hungrig men som tur är har jag motionerat en hel del denna vecka och har därför extra points att äta.

På måndag får vi se hur det gått! Jag tror att det kommer att gå bra och framför allt har det känts väldigt enkelt. Det känns bra och jag mår bra av att äta lagom.

Kramar till er andra och pepp!

• Svanboet

Duktigt 2009FruD!

Själv har jag inte tagit steget till VV än men om min senaste motionsplan inte fungerar bär det av dit om dryga 10 veckor. Jag har dock VVs principer i bakhuvudet när jag väljer mat, dock är det inte alltid lyckat.

• 2009FruD

Hej igen!

Första VV-veckan innebar en viktminskning på 1,4 kg. Det känns bra och jag lärde mig under veckan att jag måste välja vem/vilka jag umgås med. Hade en riktig lågvattenmärkesdag på lördagen då jag åt (chips och godis) för 2,5 dagars(!) points ranson. Som tur var skötte jag mig exemplariskt de andra dagarna vilket blev räddningen denna vecka. Men lite synd för minskning skulle ju varit ännu bättre om jag inte fallit av banan så totalt i lördags.

Hur går det för er andra? Funkar det bra utan VV?

Svanboet: Vad är det för motionsprogram du har? Det låter intressant...

• Svanboet

2009FruD: Var inte orolig att du fallit av banan en dag i veckan. Det reder sig i slutändan ändå. Huvudsaken är att trenden fortsätter nedåt under ett längre perspektiv och stressa inte på med antalet kilon på vågen, kroppen ska ju hinna med att vänja sig vid det nya jaget också.

Mitt motionsprogram är ett egenhändigt komponerat program som går ut på att om jag sköter min "förbestämda" träning i 10 veckor får jag en belöning - helkroppsmassage. Träningsschemat sitter på kylskåpet hemma så att jag kan bocka av allt som jag gör och vet vad som komma skall. Då går det mindre lätt att säga att jag ska flytta pass och så. Jag har valt att utnyttja ett lokalt gym:s grupppass för att vara säker på att jag inte kan skjuta upp träningen och för att ha en tid att passa. Jag har dessutom bestämt att jag ska inte hoppa upp och ner på vågen för det handlar ju inte om hur många kilon jag ska tappa utan om att jag ska få bättre kondition och rörlighet, så jag kan itne riktigt berätta hur det går på den fronten än. Jag har ännu inte missat ett pass och idag går jag på BodyStep.

Tilläggas kanske ska att jag har varit stillasittande i nästan ett års tid från att ha varit motionernade och tränande på hög nivå. Mycket av min övervikt handlar om brist på träning och aktivitet så det är i den tråden jag drar först. Sen kommer nog maten med på ett hörn eftersom man behöver riktig mat när man tränar.

Svar på tråden Viktväktare?