• Svanboet

Viktväktare?

Morgonpromenad idag, konstiga matvanor under gårdagen och nu snurrar det mest runt annat i huvudet. Ska åka till Sthlm i helgen och det kräver viss planering eftersom vi måste åka redan fredag kväll. Har en bit att köra.

Jag och min älskade ska gå på turkiskt bad (Blue hamam) och sedan blir det middag med mamsen och hennes man i Vås. Flänger lagomt men sen lugnar det ner sig igen.

Jag väntar med spänning på att få höra hur det går för er som har börjat med VV-programmet. Har ni koll på pointsen? Hur går motionen? Har ni hunnit väga in några resultat?

• Svanboet

Då bär det av till det nya gymmet för första träningen. *gulp* Hoppas det går bra och att jag överlever. Jag har inte klarat av att hålla koll på maten, lite gramsen blir jag på mig själv men nu är det som det är med det. "Jag börjar på måndag" slår liksom aldrig fel.

• Svanboet

Duktigt 2009FruD!

Själv har jag inte tagit steget till VV än men om min senaste motionsplan inte fungerar bär det av dit om dryga 10 veckor. Jag har dock VVs principer i bakhuvudet när jag väljer mat, dock är det inte alltid lyckat.

• Svanboet

2009FruD: Var inte orolig att du fallit av banan en dag i veckan. Det reder sig i slutändan ändå. Huvudsaken är att trenden fortsätter nedåt under ett längre perspektiv och stressa inte på med antalet kilon på vågen, kroppen ska ju hinna med att vänja sig vid det nya jaget också.

Mitt motionsprogram är ett egenhändigt komponerat program som går ut på att om jag sköter min "förbestämda" träning i 10 veckor får jag en belöning - helkroppsmassage. Träningsschemat sitter på kylskåpet hemma så att jag kan bocka av allt som jag gör och vet vad som komma skall. Då går det mindre lätt att säga att jag ska flytta pass och så. Jag har valt att utnyttja ett lokalt gym:s grupppass för att vara säker på att jag inte kan skjuta upp träningen och för att ha en tid att passa. Jag har dessutom bestämt att jag ska inte hoppa upp och ner på vågen för det handlar ju inte om hur många kilon jag ska tappa utan om att jag ska få bättre kondition och rörlighet, så jag kan itne riktigt berätta hur det går på den fronten än. Jag har ännu inte missat ett pass och idag går jag på BodyStep.

Tilläggas kanske ska att jag har varit stillasittande i nästan ett års tid från att ha varit motionernade och tränande på hög nivå. Mycket av min övervikt handlar om brist på träning och aktivitet så det är i den tråden jag drar först. Sen kommer nog maten med på ett hörn eftersom man behöver riktig mat när man tränar.

• Svanboet

Två veckor med träning avklarad och nu börjar tekniken komma tillbaka. Är ohyggligt frestad att prova vågen men jag misstänker att jag skulle bli förtvivlad (negativ sinnesstämning). Hur går det för er andra?

• Svanboet

Duktigt FruD!

Det tar en stund och sen verkar liksom vanorna sätta sig lite. Det är bra att du bestämt att det är endast på helgerna som utsvängningar är tillåtna, annars blir det lätt alla dagar när det bär emot.

Själv kunde jag inte motstå frestelsen att ställa mig på vågen imorse fast jag itne skulle väga mig förän 10 veckor gått av mitt program. Inte väldigt muntra nyheter direkt emn det går i alla fall inte åt fel håll. Får försöka tänka att det är bara två veckor in i programmet så det är itne konstigt om det inte hänt så mycket, hopp finns fortfarande

• Svanboet

Bli inte modslagen. Det är ju precis rätt mängd för att det inte ska vara "vattenvikt". Alla minus är bra minus och jag hoppas att du inte ger upp nu. Jag vet att det är lätt att tappa sig i drömmar om hur fort det ska gå när de första vekorna ger stora resultat. Sakta med säkert är bättre än fort och fläkt. Lycka till resten av veckan!

2009FruD skrev 2009-01-26 19:38:09 följande:
    Hej!Nu har jag varit och vägt mig igen. -0,4 kg den här gången. Jag känner mig inte nöjd alls, men det borde jag vara för det är ju ett minus trots allt. Men jag har verkligen hållt mig till mina points trots utsvävningarna i helgen. I och för sig kanske jag räknade felaktigt på restaurangmaten, det är ju trixigt som attans att få koll på sånt som andra lagat men jag tyckte att jag tog i lite lagom i beräkningen. Jag är också urusel på att dricka vatten på dagarna, det får bli veckans mål att dricka 1,5-2 l per dag.
  • Svanboet

Efter tre veckor har jag bara missat en enda träning pga en deadline som jag försökta hålla på jobbet. Var för trött för att orka träna.

Måste erkänna att jag "råkade" stå på vågen här om dagen och väldigt positivt var det ju inte vilket känns tråkigt men gullet säger att det syns så jag får försöka tro på honom. Jaja motionen är ju också till för orken och figuren, inte bara för vågen. Det känns bättre i alla fall.

• Svanboet

Idag har jag varit duktig! Som vanligt när jag är på resande fot nu för tiden är jag delar jag mycket av min tid med parhäsyten Frida som är en atlet av stora mått. Hon inspirerar mig till lite extra ork och träning och goda vanor vid frukostbuffén. Det är en liten extra kick varje gång och idag har hon sällskapat med mig nära tre varv runt löpbanan.

Eller... ja vem det nu var som sällskapade med vem låter vi vara osagt men det slutade i alla fall med att jag har idag samlat ihop nära 2h promenad och 1km lättare jogging. Fast jag känner redan nu att jag kommer samla på mig träningvärk till imorgon och då blir det lite extra tag på gymmet för tro inte att det går att slöa sig igenom ett pass när Frida är med inte. Nu ska jag sova gott helöa natten och drömma om morgondagens frukost... fast jag är ju inte direkt hungrig för jag åt en rejäl middag ganska nyss.

• Svanboet

Roligt att det går ner för er tjejer. Jag sitter idaqg mätt på mitt hotellrum och myser i sängen efter en pizza-buffe på Pizza hut. Visst blandade jag sallad med pizzan och drack light men jag behöver verkligen träna mssor för att bli av med detta kan jag säga. Har liksom varit en sån dag idag och jag kände att om jag ska orka morondagen måste jag ha mig lite "tröst".

Det är jobbigt med kurskamrater och olika viljor och olika sätt att se på saker. Det ska bli så himla skönt att åka hem imorgon. Gud vad jag saknar snuttisen där hemma...

• Svanboet

Urka! idag är ingen bra dag...
    Som vanligt när det händer saker (eller inte händer) så tar jag mig en lång titt i spegeln och funderar över varför i hela friden min käraste tycker att han vill spendera livet tillsammans med mig. Inte nog med att jag är fet, jag är dessutom ful, finnig och inte speciellt snäll. Jag har dåligt humör ofta och bestämmer på tok för mycket åt oss båda.

Vad gör man en dag som denna? - Håller huvudet lågt och hoppas på en bättre dag imorgon... jag känner mig inte det minsta snygg, hur ska jag då kunna se glad ut och låta bli kakorna?

• Svanboet

Roligt att du hittat till våran lilla grupp. Lycka till i din resa och jag hoppas du hänger kvar här i tråden så stöttar vi varandra på vägen.

Svar på tråden Viktväktare?