Inlägg från: MulleNuh |Visa alla inlägg
  • MulleNuh

Hur mycket sköt föräldrarna till med?

Av min mamma och pappa får vi 20.000:- och jag tror m2b´s pappa kommer vilja ge, men hur mycket vet jag inte.

• MulleNuh

Fast skulle mina föräldrar betala ALLT så hade jag kännt att jag måste snåla. Jag hade inte klarat att spä på då.. Samvetet.

• MulleNuh

Ja det är svårt.. ELLER så säger du som så att: Ok, nu har jag hittat ett band som vi vill ha. Dom kostar 10.000:-. Vi vill betala 60% så kan ni betala 40%!

T RO skrev 2008-12-16 15:17:07 följande:

Usch, precis det problemet har jag. Min mamma och styvpapa har sagt att de vill betala för ett band/orkester, och de tror nog att det kostar sådär en 4000, så nu försöker vi hitta billig lösning så att det inte blir dyrare för dem (sjukskrivna och pensionärer båda två) Visserligen kan vi ju göra så att de betala en DEL av bandet om det är dyrare, men om jag käner dem rätt så kommer de vilja betala vad det kostar, även om det är dyrare. Svårt, man kan ju ljuga och säga att man hittat ett biligt band, även om det kostar närmre 10.000...så betalar de bara det de tror det kostar
  • MulleNuh

men 24 carat borde den vara stenhård! Ju lägre carat desto mjukare!

Pizan skrev 2008-12-16 20:57:17 följande:
    Ja, den är dessutom jättefin, i råsiden och i Jackie Kennedy-stil. Bröllopsringen är också jättefin. Jag har även fått ärva en ring som är min farmors mormors bröllopsring, men den är i 24 karat och väldigt mjuk så den vågar jag inte använda så ofta.
  • MulleNuh

haha jaa med gud förlåt!!! Vilse i pannkakan är jag..

Svar på tråden Hur mycket sköt föräldrarna till med?