• JustMeAndMyLove

Hur mycket sköt föräldrarna till med?

Jag och M känner att vi gärna betalar större delen av bröllopet själva. Speciellt som vi nu har 1,5 år på oss att spara. Men lite hopas vi förståss att våra föräldrar hjälper till med.

Nu undrar jag hur mycket eller hur stor del hjälpte era föräldrar med?

Det är förstås olika för olika ekonomiska situationer. Våra föräldrar är varken rika eller fattiga utan vanliga Svensson medelklass :)

• Svar på tråden Hur mycket sköt föräldrarna till med?
  • Lissdaniels

18 resp 20 tusen från våra föräldrar. Det motsvara väl kanske hälften av bröllopet?!

• JustMeAndMyLove

Oj inte illa, vi siktar på en budget på 50-60 tusen. Men då är inte smekmånaden inkluderad och inte ringar och kläder.

:)

Lissdaniels skrev 2008-12-15 15:14:42 följande:
    18 resp 20 tusen från våra föräldrar. Det motsvara väl kanske hälften av bröllopet?!
  • Svanboet

Jag hoppas på bidrag men räknar med att få stå för hela kostnaden själv. Skulle tro att det närmar sig 50 papp innan vi inkluderat det mesta. Är lite pysslig själv så på så vis hoppas jag kunna hålla kostnaden nere lite i alla fall.

• Lissdaniels

Vi har ringar och kläder i budgeten men ingen resa för det har vi alldeles för många djur att ta hand om

• JustMeAndMyLove

Ja det är ju det att man vågar inte räkna med att de ställer upp med mycket. Känns lite fel.
    Tänker höra när det börjar närma sig om de funderat något på det :)

• Svanboet

Jag kommer inte fråga... vill de erbjuda kommer vi taacksamt ta emot men förväntar oss inget.

• Lissdaniels

JustMeAndMyLove skrev 2008-12-15 15:30:03 följande:
    Ja det är ju det att man vågar inte räkna med att de ställer upp med mycket. Känns lite fel.Tänker höra när det börjar närma sig om de funderat något på det :)

Vi frågade aldrig och förväntade oss aldrig utan det är deras beslut att skjuta till med pengar till bröllopet.

• JustMeAndMyLove

Ja, känner jag mormor rätt kommer hon nog helt enklet sätta över pengar när hon hör att vi ska gifta oss. Mamma måste dock planera sin ekonomi väldigt noga för hon är egen företagare. Så jag vill inte räkna med pengar, det går ofta segt i perioder för småföretagare.

Lissdaniels skrev 2008-12-15 15:37:00 följande:
      Vi frågade aldrig och förväntade oss aldrig utan det är deras beslut att skjuta till med pengar till bröllopet.
  • sokkerstruten

Vi räknar inte heller med några pengar! Tror inte dom kommer erbjuda sig heller om jag ska vara ärlig!

Det vi dock har fått hjälp med är väl min lillsyrras tärnklänning som dom har betalat 1000 kr.

• soffi73

Mina föräldrar bidrar med 35000kr , hans mamma bidrar med 15000kr och själva lägger vi ca 70.000kr.

Svar på tråden Hur mycket sköt föräldrarna till med?